
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις στο Reuters του υπουργού Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, Tord André Lien, δεν αναμένεται να επηρεαστούν -τουλάχιστον άμεσα- οι εξαγωγές νορβηγικού φυσικού αερίου προς την Βρετανία, μετά την απόφαση της τελευταίας για έξοδο από την ΕΕ.
Η Νορβηγία αποτελεί τη μεγαλύτερη πάροχο φυσικού αερίου της Βρετανίας, με το 40% των αναγκών της τελευταίας να καλύπτεται από εισαγωγές από την πρώτη.
Για τους Νορβηγούς εξαγωγείς η εξάρτηση της Βρετανίας από το νορβηγικό φυσικό αέριο είναι τόσο μεγάλη, που συνιστά σημαντικό πλεονέκτημα στις διαπραγματεύσεις που θα ακολουθήσουν μεταξύ των δυο χωρών, στην περίπτωση που το Λονδίνο θελήσει μετά την έξοδό από την ΕΕ να γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), στην οποία προς το παρόν μέλη είναι η Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, η Νορβηγία και η Ελβετία.
Νορβηγοί αξιωματούχοι εκφράζουν προς το παρόν επιφυλάξεις για το αν θα πρέπει να γίνει δεκτή μία πιθανή αίτηση της Βρετανίας για ένταξη στην ΕΖΕΣ, καθώς κάτι τέτοιο θα μετατόπιζε το σημερινό status quo της ΕΖΕΣ, όπου η Νορβηγία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Στο παρελθόν, βέβαια, οι επιφυλάξεις ήταν πιο έντονες αλλά πλέον όλο και περισσότεροι θεωρούν έως και αναγκαία μία τέτοια εξέλιξη, με δεδομένο ότι η Βρετανία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Νορβηγίας.
Το Όσλο προετοιμάζεται βέβαια για κάθε ενδεχόμενο, έχοντας πάντα ως δεδομένο ότι το ισχυρότερό του όπλο στην περίπτωση που η Βρετανία καταθέσει αίτημα για είσοδο στην ΕΖΕΣ θα είναι η εξάρτηση της τελευταίας από το νορβηγικό φυσικό αέριο, γεγονός που θα επιτρέψει στο Όσλο να θέσει επιτακτικά τους δικούς του όρους στο Λονδίνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JERRY LAMPEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ