
Ο πρόεδρος της Ινδονησίας Τζόκο Βιντόντο μιλώντας την περασμένη Τρίτη στο Κοινοβούλιο της χώρας, κατά την παρουσίαση του προϋπολογισμού του 2017, αναφέρθηκε στα σχέδια της κυβέρνησής του για ανάπτυξη «κάθε σπιθαμής γης» της Ινδονησίας, ακόμα και των νήσων Νατούνα, στη Νότια Σινική Θάλασσα, όπου το Πεκίνο διεκδικεί να επεκτείνει την επιρροή του.
Στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης της Ινδονησίας, της μεγαλύτερης οικονομίας της νοτιοανατολικής Ασίας, είναι η ανάδειξη της τελευταίας, που περιλαμβάνει περισσότερα από δεκαπέντε χιλιάδες νησιά, σε μία ισχυρή ναυτιλιακή δύναμη με παγκόσμια εμβέλεια, με ανάπτυξη των μεταφορών καθώς και των λιμενικών υποδομών της, που «λυγίζουν» κάτω από το βάρος της συνεχούς αύξησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας αλλά και της γραφειοκρατίας που μαστίζει τον διοικητικό μηχανισμό της χώρας.
Σε ό,τι αφορά τις λιμενικές υποδομές, στα άμεσα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση του Βιντόντο είναι το κλείσιμο όλων των παράνομα λειτουργούντων λιμένων, απόφαση που πιστεύεται ότι θα επιφέρει καίριο πλήγμα στο λαθρεμπόριο, που τώρα ανθεί σε πολλές περιοχές της χώρας.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι μετά από συνεχείς αναβολές αναμένεται άμεσα να ξεκινήσει και η λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων «New Priok Container Terminal 1», στην περιοχή Καλιμπάρου, στα βόρεια της Τζακάρτα.
Όταν ολοκληρωθούν το 2023 και οι τρεις φάσεις του έργου, που έχει αναλάβει η κρατική εταιρεία της χώρας Pelindo II, τότε το New Priok Port, όπως πλέον θα ονομάζεται ο νέος λιμένας, θα έχει υπερτριπλασιάσει την ετήσια δυναμικότητά του, διακινώντας περί τα 18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Η κυβέρνηση της Τζακάρτα υπολογίζει σε πάνω από $7 δις τα άμεσα κεφάλαια που χρειάζονται για την ανάπτυξη των λιμένων της χώρας, έτσι ώστε οι τελευταίοι να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους λιμένες σε Ταϊλάνδη και Βιετνάμ.
Φωτό: indonesiaport.co.id/newpriok/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ