
Ο πρόεδρος της Ινδονησίας Τζόκο Βιντόντο μιλώντας την περασμένη Τρίτη στο Κοινοβούλιο της χώρας, κατά την παρουσίαση του προϋπολογισμού του 2017, αναφέρθηκε στα σχέδια της κυβέρνησής του για ανάπτυξη «κάθε σπιθαμής γης» της Ινδονησίας, ακόμα και των νήσων Νατούνα, στη Νότια Σινική Θάλασσα, όπου το Πεκίνο διεκδικεί να επεκτείνει την επιρροή του.
Στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης της Ινδονησίας, της μεγαλύτερης οικονομίας της νοτιοανατολικής Ασίας, είναι η ανάδειξη της τελευταίας, που περιλαμβάνει περισσότερα από δεκαπέντε χιλιάδες νησιά, σε μία ισχυρή ναυτιλιακή δύναμη με παγκόσμια εμβέλεια, με ανάπτυξη των μεταφορών καθώς και των λιμενικών υποδομών της, που «λυγίζουν» κάτω από το βάρος της συνεχούς αύξησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας αλλά και της γραφειοκρατίας που μαστίζει τον διοικητικό μηχανισμό της χώρας.
Σε ό,τι αφορά τις λιμενικές υποδομές, στα άμεσα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση του Βιντόντο είναι το κλείσιμο όλων των παράνομα λειτουργούντων λιμένων, απόφαση που πιστεύεται ότι θα επιφέρει καίριο πλήγμα στο λαθρεμπόριο, που τώρα ανθεί σε πολλές περιοχές της χώρας.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι μετά από συνεχείς αναβολές αναμένεται άμεσα να ξεκινήσει και η λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων «New Priok Container Terminal 1», στην περιοχή Καλιμπάρου, στα βόρεια της Τζακάρτα.
Όταν ολοκληρωθούν το 2023 και οι τρεις φάσεις του έργου, που έχει αναλάβει η κρατική εταιρεία της χώρας Pelindo II, τότε το New Priok Port, όπως πλέον θα ονομάζεται ο νέος λιμένας, θα έχει υπερτριπλασιάσει την ετήσια δυναμικότητά του, διακινώντας περί τα 18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Η κυβέρνηση της Τζακάρτα υπολογίζει σε πάνω από $7 δις τα άμεσα κεφάλαια που χρειάζονται για την ανάπτυξη των λιμένων της χώρας, έτσι ώστε οι τελευταίοι να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους λιμένες σε Ταϊλάνδη και Βιετνάμ.
Φωτό: indonesiaport.co.id/newpriok/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ