
Ο πρόεδρος της Ινδονησίας Τζόκο Βιντόντο μιλώντας την περασμένη Τρίτη στο Κοινοβούλιο της χώρας, κατά την παρουσίαση του προϋπολογισμού του 2017, αναφέρθηκε στα σχέδια της κυβέρνησής του για ανάπτυξη «κάθε σπιθαμής γης» της Ινδονησίας, ακόμα και των νήσων Νατούνα, στη Νότια Σινική Θάλασσα, όπου το Πεκίνο διεκδικεί να επεκτείνει την επιρροή του.
Στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης της Ινδονησίας, της μεγαλύτερης οικονομίας της νοτιοανατολικής Ασίας, είναι η ανάδειξη της τελευταίας, που περιλαμβάνει περισσότερα από δεκαπέντε χιλιάδες νησιά, σε μία ισχυρή ναυτιλιακή δύναμη με παγκόσμια εμβέλεια, με ανάπτυξη των μεταφορών καθώς και των λιμενικών υποδομών της, που «λυγίζουν» κάτω από το βάρος της συνεχούς αύξησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας αλλά και της γραφειοκρατίας που μαστίζει τον διοικητικό μηχανισμό της χώρας.
Σε ό,τι αφορά τις λιμενικές υποδομές, στα άμεσα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση του Βιντόντο είναι το κλείσιμο όλων των παράνομα λειτουργούντων λιμένων, απόφαση που πιστεύεται ότι θα επιφέρει καίριο πλήγμα στο λαθρεμπόριο, που τώρα ανθεί σε πολλές περιοχές της χώρας.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι μετά από συνεχείς αναβολές αναμένεται άμεσα να ξεκινήσει και η λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων «New Priok Container Terminal 1», στην περιοχή Καλιμπάρου, στα βόρεια της Τζακάρτα.
Όταν ολοκληρωθούν το 2023 και οι τρεις φάσεις του έργου, που έχει αναλάβει η κρατική εταιρεία της χώρας Pelindo II, τότε το New Priok Port, όπως πλέον θα ονομάζεται ο νέος λιμένας, θα έχει υπερτριπλασιάσει την ετήσια δυναμικότητά του, διακινώντας περί τα 18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Η κυβέρνηση της Τζακάρτα υπολογίζει σε πάνω από $7 δις τα άμεσα κεφάλαια που χρειάζονται για την ανάπτυξη των λιμένων της χώρας, έτσι ώστε οι τελευταίοι να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους λιμένες σε Ταϊλάνδη και Βιετνάμ.
Φωτό: indonesiaport.co.id/newpriok/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ