
Η απόφαση της Κίνας για έλεγχο τόσο της Ανατολικής όσο και της Νότιας Σινικής Θάλασσας, μέσω των οποίων διεξάγεται ετησίως ένα εμπόριο αξίας σχεδόν 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και οι οποίες διαθέτουν πλούσιους φυσικούς πόρους, έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση τόσο της Ιαπωνίας όσο και άλλων χωρών της περιοχής όπως της Νότιας Κορέας, του Μπρουνέι, της Μαλαισίας, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ και της Ταϊβάν.
Να σημειωθεί ότι τόσο η Κίνα όσο και η Ιαπωνία διεκδικούν νησίδες στις συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές, γεγονός που έχει οδηγήσει το Τόκιο σε αύξηση της παρουσίας του πολεμικού του ναυτικού στα διαφιλονικούμενα ύδατα.
Πλέον, φαίνεται ότι Τόκιο και Πεκίνο επιχειρούν να περιορίσουν τη μεταξύ τους ένταση με την προετοιμασία μίας νέας συνάντησης των υπουργών εξωτερικών τους, η οποία πιθανώς θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Τόκιο, όπως μεταδίδουν ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης. Στη συνάντηση αναμένεται να συμμετάσχει και ο ΥΠΕΞ της Σεούλ.
Στόχος της συνάντησης είναι να προετοιμαστεί το έδαφος για την πραγματοποίηση μίας τριμερούς διάσκεψης κορυφής πριν το τέλος του χρόνου μεταξύ των ηγετών των τριών χωρών και να τεθούν επί τάπητος όλα εκείνα τα θέματα που προκαλούν ένταση στις μεταξύ τους σχέσεις. Τα ζητήματα που θα απασχολήσουν τους τρεις ηγέτες δεν περιορίζονται μόνο στα διαφιλονικούμενα ύδατα των κινεζικών θαλασσών, αλλά αφορούν και θέματα όπως το πυρηνικό πρόγραμμα της Βόρειας Κορέας, αλλά και την δυνατότητα υπογραφής στο άμεσο μέλλον μίας τριμερούς συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου.
Να σημειωθεί ότι οι συζητήσεις σε επίπεδο κορυφής μεταξύ Πεκίνου, Τόκιο και Σεούλ έχουν ξεκινήσει από το 2008.
Φωτό: flickr.com/Times Asi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ