
Το 333 μέτρων ελληνόκτητο πλοίο Atlantas, ένα από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο, έφτασε στην Πολωνία μεταφέροντας για πρώτη φορά, μετά την άρση των κυρώσεων εναντίον του Ιράν, μεγάλη ποσότητα ιρανικού αργού προς την Πολωνία για λογαριασμό της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Πετρελαίου (NIOC).
Συγκεκριμένα, στις 27 Ιουνίου το VLCC Atlantas αναχώρησε από τη νήσο Kharg του Ιράν, φορτωμένο με συνολικά δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού, και την Δευτέρα 15 Αυγούστου έφτασε στον τερματικό σταθμό του λιμένα του Γκντανσκ και έχει ξεκινήσει την διαδικασία εκφόρτωσης του πετρελαίου, η οποία θα διαρκέσει σχεδόν τριάντα ώρες. Μέσω των αγωγών του τερματικού σταθμού, το αργό φτάνει από τις δεξαμενές του Atlantas κατευθείαν στις δεξαμενές των πετρελαϊκών εταιρειών της Πολωνίας Lotus και Pern.
Εκπρόσωπος της πολωνικής Lotus σε δηλώσεις του τόνισε ότι η εταιρεία προέβη σε one-off purchase ποσότητας 2 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου από το Ιράν και τώρα το πετρέλαιο που παρελήφθη θα αναλυθεί και αναλόγως των εργαστηριακών αποτελεσμάτων θα εξαρτηθεί το κατά πόσο η Lotus θα προχωρήσει και σε νέες παραγγελίες.
Για την Βαρσοβία η διαφοροποίηση του ενεργειακού ανεφοδιασμού της και η απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο αλλά και φυσικό αέριο είναι στρατηγικός στόχος για να διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο Ιράν αλλά και Σαουδική Αραβία εμφανίζονται προς το παρόν ως οι δύο προτιμητέοι προμηθευτές πετρελαίου για την Πολωνία.
Να σημειωθεί, ότι κατά την διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2016, το ένα τέταρτο του αργού πετρελαίου που έφτασε στα διυλιστήρια του Γκντανσκ ήρθε εκτός Ρωσίας.
Φωτό: portgdansk.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ