
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Δανών Εφοπλιστών, μέχρι και τον Ιούλιο οι ναυτιλιακές εταιρείες με επιχειρηματική έδρα και κύρια βάση των δραστηριοτήτων τους την Δανία είχαν προχωρήσει σε μόλις πέντε παραγγελίες νέων πλοίων, όταν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 ο αριθμός των παραγγελιών είχε αγγίξει τα 60 πλοία.
Αυτή η μείωση του αριθμού των παραγγελιών συνδέεται άμεσα με τον χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου για πέμπτο συνεχή χρόνο.
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), το 2015 η αξία του παγκόσμιου εμπορίου σε τιμές δολαρίου μειώθηκε κατά 13%, φτάνοντας τα $16,5 τρις από $19 τρις το 2014.
Για το τρέχον έτος ο όγκος του διεθνούς εμπορίου δεν αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από 2,8%. Βέβαια, προς το παρόν η εικόνα για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου παραμένει μάλλον δυσοίωνη. Με βάση τα προσωρινά στοιχεία του CPB World Trade Monitor το παγκόσμιο εμπόριο έχει υποχωρήσει κατά 0,3% τον Απρίλιο (ενώ η αρχική εκτίμηση μιλούσε για +0,6%) και -0,4% το Μάιο.
Σχολιάζοντας αυτά τα δεδομένα σε συνέντευξή της στον ειδησεογραφικό ιστότοπο «finans.dk», η Anne H. Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, τόνισε ότι «αυτό που παρατηρούμε είναι μία μεγάλη διόρθωση», η οποία θα πρέπει να ιδωθεί ως μία προσπάθεια των Δανών πλοιοκτητών «να ανταποκριθούν στην περιορισμένη ζήτηση που βλέπουν στην αγορά» τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, με αποτέλεσμα να επιλέγουν την διάλυση των πλοίων παρά τη ναυπήγηση νέων μονάδων.
Παρ’ όλ’ αυτά, η ίδια εξέφρασε τη συγκρατημένη αισιοδοξία της ότι σχετικά σύντομα θα επέλθει «μία καλύτερη ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης», η οποία θα οδηγήσει εκ νέου τα μέλη της Ένωσης να στραφούν προς νέες ναυπηγήσεις.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ