
Στα μέσα Ιουλίου σε δηλώσεις του ο αντιπρόεδρος της πολωνικής κυβέρνησης και υπουργός Ανάπτυξης Mateusz Morawiecki είχε δηλώσει την πίστη του στην δυνατότητα ανασυγκρότησης της πολωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, με λήψη όλων εκείνων των αναγκαίων μέτρων που θα την καταστήσουν εκ νέου ανταγωνιστική και άρα ελκυστική. Και καθώς φαίνεται οι ενέργειες της πολωνικής κυβέρνησης έχουν αρχίσει και φέρνουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα στα τέλη Ιουλίου υπεγράφη μεταξύ της κρατικής ναυπηγοεπισκευαστικής εταιρείας Nauta, που ανήκει στο πολωνικό δημόσιο, συμφωνία συνεργασίας με την Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRISL). Η συμφωνία προβλέπει τόσο νέες ναυπηγήσεις αλλά και επισκευές πλοίων που ανήκουν στο στόλο του Ομίλου IRISL. Περισσότερες πληροφορίες για το τι προβλέπει επακριβώς η συμφωνία θα ανακοινωθούν επισήμως στις αρχές του φθινοπώρου, και αφού πρώτα ολοκληρώσουν τις μεταξύ τους συζητήσεις τα τεχνικά κλιμάκια των δύο μερών.
Να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον του Ομίλου IRISL δεν περιορίζεται μόνο στη ναυπηγοεπισκευαστική εταιρεία Nauta, αλλά αφορά και στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις σε Γκντίνια και Γκντανσκ.
Βέβαια, πέραν των ναυπηγήσεων ή επισκευών πλοίων, εκτιμάται πως Τεχεράνη και Βαρσοβία σχεδιάζουν την αναθέρμανση των οικονομικών τους σχέσεων με ενίσχυση των εισαγωγών πετρελαίου αλλά και φυσικού αερίου από το Ιράν -το πρώτο φορτίο ιρανικού πετρελαίου αναμένεται να φτάσει σύντομα στο Γκντανσκ- ενώ από την πλευρά της η Βαρσοβία μπορεί να εξάγει βιομηχανικά αγαθά αλλά και τεχνογνωσία στους τομείς της μεταποίησης αγαθών και οργάνωσης και κατασκευής βιομηχανικών εγκαταστάσεων.
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/ADAM WARZAWA POLAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ