
Πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα η 21η συνάντηση μελών του Caribbean Memorandum of Understanding on Port State Control (CMOU) στο Κράλεντικ της νήσου Μποναίρ, στην Καραϊβική Θάλασσα. Κατά την διάρκεια της συνάντησης, η επιτροπή του CMOU ενέκρινε παμψηφεί την ένταξη της Αγίας Λουκίας -ενός μικρού νησιωτικού κρατιδίου της ανατολικής Καραϊβικής- ως το 18ο μέλος στο Μνημόνιο Συνεργασίας της Καραϊβικής.
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι 14 συνεργαζόμενων κρατών καθώς και εκπρόσωπος του κρατιδίου του Αγίου Μαρτίνου, ως παρατηρητής. Στη συνάντηση μελών παρευρέθηκαν, επίσης, οι Colin P. Young, Regional Maritime Advisor του IMO και Carien Droppers, Deputy General Secretary του Paris MoU, καθώς και εκπρόσωποι από την Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) και το Lloyd’s Register.
Με αφορμή την ένταξη νέου μέλους στο Μνημόνιο Συνεργασίας, ο κ. Dwight Gardiner, πρόεδρος του CMOU και εκπρόσωπος των νήσων Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, ανέφερε πως η αύξηση του αριθμού των μελών του CMOU επιβεβαιώνει όλο και περισσότερο, πως τα πλοία που πλέουν στην περιοχή της Καραϊβικής τηρούν τις ελάχιστες απαιτήσεις σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και των ναυτικών.
Επισημαίνεται πως το Μνημόνιο Συνεργασίας της Καραϊβικής υπεγράφη στις 9 Φεβρουαρίου του 1996, αρκετά χρόνια μετά τη σύσταση της γραμματείας του Paris MoU, με στόχο την προστασία των περιβαλλοντικά ευαίσθητων θαλασσών και ακτών της Καραϊβικής, που αποτελούν σημαντικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης για τα νησιωτικά κράτη της περιοχής.
Σκοπός του CMOU είναι να ελέγχει τα ποντοπόρα εμπορικά πλοία που διέρχονται από τους λιμένες και τα χωρικά ύδατα των κρατών μελών του.
Τα συνεργαζόμενα κράτη που έχουν υπογράψει το Μνημόνιο Συνεργασίας είναι τα ακόλουθα:
Φωτό: flickr.com/ Michal Porebiak
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ