
Αρκετές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να επιδεικνύουν ενδιαφέρον για τα επονομαζόμενα μέγα ιστιοφόρα «Ecoliner» και να σκέπτονται σοβαρά το ενδεχόμενο να τα χρησιμοποιήσουν έτσι ώστε να συμβάλλουν και αυτές εμμέσως στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αμέσως στην εξοικονόμηση καυσίμων και άρα στη μείωση του λειτουργικού τους κόστους.
Τα συγκεκριμένα «μέγα ιστιοφόρα» διαθέτουν 20 ιστία στα τέσσερα κατάρτια τους, η επιφάνεια των οποίων φτάνει συνολικά τα 5.000 τετραγωνικά μέτρα. Τα ιστία πρέπει να διασφαλίζουν ότι το πλοίο θα μπορεί να πλέει με ταχύτητα τουλάχιστον 14 κόμβων, έτσι ώστε να μπορεί να εκτελεί το ταξίδι του στον ίδιο χρόνο που θα το εκτελούσε και ένα μηχανοκίνητο φορτηγό πλοίο.
Το μέγα ιστιοφόρο «Ecoliner» είναι ένα υβριδικό πλοίο, που εκτός των ιστίων διαθέτει και μία εφεδρική μηχανή, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση ανάγκης, όταν ο άνεμος δεν θα επιτρέπει την κίνηση του πλοίου.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW έχει -σύμφωνα με την εφημερίδα Die Welt- εκφράσει το ενδιαφέρον της για αυτά τα «μέγα ιστιοφόρα» και μέσα στο φθινόπωρο αναμένονται ανακοινώσεις από τον όμιλο για τα σχέδιά του, που στην παρούσα φάση βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο. Για πολλούς αυτή η διάθεση της VW δε μπορεί παρά να έχει άμεση σχέση με την προσπάθειά της να διασκεδάσει τις άκρως αρνητικές εντυπώσεις από το σκάνδαλο «Dieselgate» στο οποίο είχε εμπλακεί o όμιλος, με τις παραποιημένες τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά του.
Από την άλλη, βέβαια, φαίνεται ότι εκτός της VW τόσο η BMW όσο και η Daimler επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τα μέγα ιστιοφόρα «Ecoliner» για την αποστολή των αυτοκινήτων τους στις εκτός Ευρώπης αγορές και καθώς φαίνεται θα υπάρξει έντονος ανταγωνισμός για το ποια εταιρεία θα έχει εν τέλει τα πρωτεία.
Σε περίπτωση που η επιθυμία των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών πάρει τον δρόμο της υλοποίησης, κερδισμένες θα είναι και οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Reederei Döhle, που εμπλέκεται άμεσα με το σχέδιο κατασκευής των μέγα ιστιοφόρων «Ecoliner».
Φωτό: flickr.com/Anna Hackman & http://www.dykstra-na.nl/workspace/uploads/riu-orig_ecoliner-1453809980.jpg
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ