
Τα περιστατικά πειρατείας καθώς και ένοπλης ληστείας στην θάλασσα έχουν καταγράψει σημαντική μείωση φτάνοντας τα χαμηλά επίπεδα του 1995, μολονότι έχουν αυξηθεί τα περιστατικά απαγωγών στα ανοικτά της δυτικής Αφρικής, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιοποίησε το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB).
Όπως προκύπτει, λοιπόν, από την έκθεση του ΙΜΒ σχετικά με την πειρατεία σε παγκόσμιο επίπεδο, τα πειρατικά περιστατικά που έχουν καταγραφεί κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ανέρχονται σε 98, όταν κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2015 είχαν καταγραφεί 134. Έχει ενδιαφέρον ότι όταν το 2010 και το 2003 η πειρατεία είχε σημειώσει έξαρση, τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων που είχε καταγράψει ο ΙΜΒ έφταναν τα 445 ανά έτος.
Συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά το πρώτο εξάμηνο του 2016, οι υπηρεσίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου κατέγραψαν 72 πλοία στα οποία πραγματοποιήθηκε επιβίβαση πειρατικών ομάδων, πέντε πειρατείες, 12 αποτυχημένες πειρατικές επιθέσεις, ενώ συνολικά εννέα πλοία δέχθηκαν τα πυρά των πειρατών. Επίσης, 64 είναι τα μέλη των πληρωμάτων που κρατήθηκαν όμηροι, με τον αριθμό την αντίστοιχη περίοδο του 2015 να φτάνει τους 250 ναυτικούς.
Για τον διευθυντή του ΙΜΒ, Pottengal Mukundan, «η μείωση εμφάνισης των περιστατικών πειρατείας είναι ενθαρρυντικό νέο», ενώ για τον ίδιο οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτά τα καλά αποτελέσματα οφείλονται στη βελτίωση της επιτήρησης και των συνθηκών ασφάλειας στις θάλασσες και τα λιμάνια της Ινδονησίας αλλά και στις επιτυχημένες επιχειρήσεις εναντίον των Σομαλών πειρατών στα ανοικτά της ανατολικής Αφρικής.
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, σημειώνει ο διευθυντής του ΙΜΒ, «τα πληρώματα των πλοίων πρέπει να παραμένουν σε επαγρύπνηση, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά ως προς τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας αλλά και να αναφέρουν στις τοπικές και διεθνείς αρχές όλες τις επιθέσεις, καθώς η απειλή της πειρατεία παραμένει ισχυρή, ιδιαίτερα στα ανοικτά της Σομαλίας και στον Κόλπο της Γουινέας».
Φωτό: http://www.reederverband.de/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ