
Οι αρχές της Ινδονησίας εξετάζουν την επιλογή της τοποθέτησης ένοπλων φρουρών ασφαλείας στα εμπορικά πλοία, τα οποία πλέουν στην θαλάσσια περιοχή Σούλου, στις νότιες Φιλιππίνες, μία θάλασσα όπου δραστηριοποιείται η τρομοκρατική ισλαμιστική οργάνωση Αμπού Σαγιάφ, η οποία παλαιότερα ισχυριζόταν ότι διαθέτει στενούς δεσμούς με την Αλ Κάιντα και τώρα με το Ισλαμικό Κράτος.
Βέβαια, η Τζακάρτα μπορεί να επιθυμεί και δικαίως την αντιμετώπιση της πειρατικής δράσης της οργάνωσης Αμπού Σαγιάφ μέσω αξιοποίησης ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έρθει πρώτα σε επαφή με τη Μανίλα για να διαμορφωθεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέψει μία τέτοια εξέλιξη, χωρίς να θεωρηθεί ότι η Ινδονησία «εισβάλει» αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες στα χωρικά ύδατα των Φιλιππίνων μονομερώς.
Καθώς φαίνεται, βέβαια, έχουν ήδη ξεκινήσει οι επαφές μεταξύ Μανίλας, Τζακάρτας αλλά και Κουάλα Λουμπούρ για το ζήτημα της τοποθέτησης ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών της Ινδονησίας Αρμανάθα Νασίρ την περασμένη Πέμπτη, 21 Ιουλίου.
Ο ίδιος επισήμανε, επιπλέον, ότι χρειάζεται η απαραίτητη νομική προετοιμασία για να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο, καθώς οι τρεις χώρες δεν διαθέτουν προς το παρόν κανονισμούς που να ρυθμίζουν την παρουσία ένοπλων φρουρών στα πλοία που διέρχονται από τα χωρικά ύδατα των τριών χωρών, ενώ τόνισε ότι και οι τρεις πρωτεύουσες βρίσκονται σε επικοινωνία με τον ΙΜΟ για την διαμόρφωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία μεταξύ των τριών χωρών, τότε οι ναυτιλιακές εταιρείες θα ενθαρρύνονται να κάνουν χρήση με δικά τους έξοδα ένοπλων φρουρών στα πλοία τους που περνούν από την Θάλασσα Σούλου, ενώ ναυτικές δυνάμεις από τις τρεις χώρες θα διενεργούν περιπολίες για άμεση αντιμετώπιση φαινομένων πειρατείας ή ένοπλων τρομοκρατικών επιθέσεων εις βάρος εμπορικών πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/BEN HAJAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώθηκε ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ