
Οι αρχές της Ινδονησίας εξετάζουν την επιλογή της τοποθέτησης ένοπλων φρουρών ασφαλείας στα εμπορικά πλοία, τα οποία πλέουν στην θαλάσσια περιοχή Σούλου, στις νότιες Φιλιππίνες, μία θάλασσα όπου δραστηριοποιείται η τρομοκρατική ισλαμιστική οργάνωση Αμπού Σαγιάφ, η οποία παλαιότερα ισχυριζόταν ότι διαθέτει στενούς δεσμούς με την Αλ Κάιντα και τώρα με το Ισλαμικό Κράτος.
Βέβαια, η Τζακάρτα μπορεί να επιθυμεί και δικαίως την αντιμετώπιση της πειρατικής δράσης της οργάνωσης Αμπού Σαγιάφ μέσω αξιοποίησης ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έρθει πρώτα σε επαφή με τη Μανίλα για να διαμορφωθεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέψει μία τέτοια εξέλιξη, χωρίς να θεωρηθεί ότι η Ινδονησία «εισβάλει» αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες στα χωρικά ύδατα των Φιλιππίνων μονομερώς.
Καθώς φαίνεται, βέβαια, έχουν ήδη ξεκινήσει οι επαφές μεταξύ Μανίλας, Τζακάρτας αλλά και Κουάλα Λουμπούρ για το ζήτημα της τοποθέτησης ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών της Ινδονησίας Αρμανάθα Νασίρ την περασμένη Πέμπτη, 21 Ιουλίου.
Ο ίδιος επισήμανε, επιπλέον, ότι χρειάζεται η απαραίτητη νομική προετοιμασία για να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο, καθώς οι τρεις χώρες δεν διαθέτουν προς το παρόν κανονισμούς που να ρυθμίζουν την παρουσία ένοπλων φρουρών στα πλοία που διέρχονται από τα χωρικά ύδατα των τριών χωρών, ενώ τόνισε ότι και οι τρεις πρωτεύουσες βρίσκονται σε επικοινωνία με τον ΙΜΟ για την διαμόρφωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία μεταξύ των τριών χωρών, τότε οι ναυτιλιακές εταιρείες θα ενθαρρύνονται να κάνουν χρήση με δικά τους έξοδα ένοπλων φρουρών στα πλοία τους που περνούν από την Θάλασσα Σούλου, ενώ ναυτικές δυνάμεις από τις τρεις χώρες θα διενεργούν περιπολίες για άμεση αντιμετώπιση φαινομένων πειρατείας ή ένοπλων τρομοκρατικών επιθέσεων εις βάρος εμπορικών πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/BEN HAJAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ