
Υπό τον έλεγχο της Stolt-Nielsen Limited περνά ο στόλος δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών της νορβηγικής Jo Tankers, με το κόστος της αγοράς να αγγίζει τα $575 εκατ. Η απόκτηση των δεξαμενοπλοίων, όπως τόνισε σε δηλώσεις του την Δευτέρα 18 Ιουλίου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Niels G. Stolt-Nielsen, «εξασφαλίζει για την εταιρεία την πολυπόθητη ανανέωση του στόλου της, αλλά και την κάλυψη των αναγκών της για τις επόμενες αρκετές δεκαετίες», ενώ επισήμανε ότι «με το νέο στόλο μας θα μπορέσουμε να περιορίσουμε τα λειτουργικά μας κόστη, να προσθέσουμε νέα εμπορικά δρομολόγια, αλλά και να εξυπηρετήσουμε καλύτερα την παγκόσμια πελατειακή μας βάση».
Συγκεκριμένα, η συναλλαγή αφορά στην αγορά 13 δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών καθώς και ένα μερίδιο 50% στο κοινοπρακτικό σχήμα που δημιουργείται με την Jo Tankers και το οποίο αφορά στην απόκτηση οκτώ νέων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών, που τώρα βρίσκονται σε διαδικασία ναυπήγησης. Η χωρητικότητα των δεξαμενοπλοίων κυμαίνεται μεταξύ 19,000 και 38,000 dwt.
Να σημειωθεί ότι στη συνολική τιμή αγοράς των $575 εκατ. συμπεριλαμβάνεται και το ποσό που αναλογεί στην Stolt-Nielsen Limited και αφορά στα οκτώ νεότευκτα πλοία που θα αποκτήσει η κοινοπραξία Stolt-Nielsen Limited και Jo Tankers, από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding στην Κίνα. Μάλιστα το πρώτο εξ αυτών παρελήφθη στις αρχές Ιουλίου, ενώ τα εναπομείναντα επτά θα παραδοθούν στο δεύτερο μισό του 2016 και το 2017.
Το ποσό που καλείται να καταβάλει στην Jo Tankers η Stolt-Nielsen έχει ήδη εξασφαλιστεί μέσω χρηματοδότησης από τραπεζικά ιδρύματα που ήδη συνεργάζονται με την εταιρεία, καθώς και με ένα συνδυασμό χρηματοδότησης-γέφυρα, εξασφαλισμένων μακροπρόθεσμων δανείων αλλά και διαθέσιμων εταιρικών κεφαλαίων.
Η εξαγορά των 13 δεξαμενοπλοίων καθώς και η δημιουργία του νέου κοινοπρακτικού σχήματος με την Jo Tankers τελεί υπό την έγκριση των αρχών ανταγωνισμού της ΕΕ, με την τελική απόφαση να αναμένεται προς τα τέλη του επόμενου Σεπτεμβρίου.
Φωτό: flickr.com/Erick Antonio Montalvo Núñez
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ