
To γύρο της Βρετανίας κάνει η είδηση της καταδίκης δύο Τούρκων αξιωματικών ΕΝ οι οποίοι φέρονται να διακινούσαν τεράστια ποσότητα κοκαΐνης σε ρυμουλκό νηολογημένο στην Τανζανία. Η ποσότητα θεωρείται η μεγαλύτερη στη συγκεκριμένη κατηγορία ναρκωτικών και απαγορευμένων ουσιών που έχει ποτέ εντοπιστεί σε πλοίο στα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τον Απρίλιο του 2015 οι αρμόδιες αρχές της Βρετανικής Ακτοφυλακής, σε συνεργασία με το Βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό, ύστερα από πληροφορία των Γαλλικών αρχών, εντόπισαν το MV “Hamal” στη Βόρεια Θάλασσα, κοντά στη Σκωτία. Οι διωκτικές αρχές κατάσχεσαν 28 δέματα κοκαΐνης, 25kg το κάθε ένα. Το συνολικό βάρος της κοκαΐνης στο πλοίο ήταν 3,2 τόνοι και η “καθαρότητα” της ήταν μεταξύ 58 και 74 τοις εκατό. Η εμπορική αξία της συγκεκριμένης ποσότητας είναι περίπου 512 εκατομμύρια στερλίνες.
Το MV “Hamal” είχε αποπλεύσει από την Τουρκία για τη Γουιάνα στη Νότια Αμερική με ενδιάμεσο σταθμό την Τενερίφη των Καναρίων Νήσων. Πιστεύεται ότι τα ναρκωτικά φορτώθηκαν στο πλοίο, στην πρωτεύουσα της Γουιάνας, Τζορτζτάουν.
Αρχικά εννέα Τούρκοι, μέλη του πληρώματος, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στις δικαστικές αρχές στο Aberdeen της Σκωτίας. Το δικαστήριο όμως απάλλαξε από τις κατηγορίες και έκρινε αθώους τους 7 από τους κατηγορούμενους και έκρινε ως ενόχους για παράνομη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών των πλοίαρχο και ύπαρχο του πλοίου.
Μετά από μια δίκη που κράτησε 12 εβδομάδες στο πρωτοδικείο στη Γλασκόβη, ο καπετάνιος Mumin Sahin και ο ύπαρχος Emin Ozmen κρίθηκαν ένοχοι από τους ενόρκους. Σύμφωνα με την ποινική δικονομία της Βρετανίας ο πρωτοδίκης θα ανακοινώσει την ποινή φυλάκισης των δύο ενόχων σε ένα μήνα.
Φωτο: ΑΠΕ /ΕΡΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ