
To γύρο της Βρετανίας κάνει η είδηση της καταδίκης δύο Τούρκων αξιωματικών ΕΝ οι οποίοι φέρονται να διακινούσαν τεράστια ποσότητα κοκαΐνης σε ρυμουλκό νηολογημένο στην Τανζανία. Η ποσότητα θεωρείται η μεγαλύτερη στη συγκεκριμένη κατηγορία ναρκωτικών και απαγορευμένων ουσιών που έχει ποτέ εντοπιστεί σε πλοίο στα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τον Απρίλιο του 2015 οι αρμόδιες αρχές της Βρετανικής Ακτοφυλακής, σε συνεργασία με το Βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό, ύστερα από πληροφορία των Γαλλικών αρχών, εντόπισαν το MV “Hamal” στη Βόρεια Θάλασσα, κοντά στη Σκωτία. Οι διωκτικές αρχές κατάσχεσαν 28 δέματα κοκαΐνης, 25kg το κάθε ένα. Το συνολικό βάρος της κοκαΐνης στο πλοίο ήταν 3,2 τόνοι και η “καθαρότητα” της ήταν μεταξύ 58 και 74 τοις εκατό. Η εμπορική αξία της συγκεκριμένης ποσότητας είναι περίπου 512 εκατομμύρια στερλίνες.
Το MV “Hamal” είχε αποπλεύσει από την Τουρκία για τη Γουιάνα στη Νότια Αμερική με ενδιάμεσο σταθμό την Τενερίφη των Καναρίων Νήσων. Πιστεύεται ότι τα ναρκωτικά φορτώθηκαν στο πλοίο, στην πρωτεύουσα της Γουιάνας, Τζορτζτάουν.
Αρχικά εννέα Τούρκοι, μέλη του πληρώματος, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στις δικαστικές αρχές στο Aberdeen της Σκωτίας. Το δικαστήριο όμως απάλλαξε από τις κατηγορίες και έκρινε αθώους τους 7 από τους κατηγορούμενους και έκρινε ως ενόχους για παράνομη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών των πλοίαρχο και ύπαρχο του πλοίου.
Μετά από μια δίκη που κράτησε 12 εβδομάδες στο πρωτοδικείο στη Γλασκόβη, ο καπετάνιος Mumin Sahin και ο ύπαρχος Emin Ozmen κρίθηκαν ένοχοι από τους ενόρκους. Σύμφωνα με την ποινική δικονομία της Βρετανίας ο πρωτοδίκης θα ανακοινώσει την ποινή φυλάκισης των δύο ενόχων σε ένα μήνα.
Φωτο: ΑΠΕ /ΕΡΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ