
O βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος Vale, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, έχει ναυλώσει ένα πλοίο για μεταφορά σχεδόν 50.000 mt άνθρακα οπτανθρακοποίησης από το λιμάνι της Νακάλα στη Μοζαμβίκη στο λιμένα του Swinoujscie στην Πολωνία.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί της αγοράς, το συγκεκριμένο φορτίο άνθρακα οπτανθρακοποίησης θα είναι το πρώτο που θα φτάσει στην Πολωνία απευθείας από τη Νακάλα, από όπου αναχώρησε στα τέλη Ιουνίου.
Να σημειωθεί, ότι οι εισαγωγές άνθρακα οπτανθρακοποίησης στην Πολωνία αυξήθηκαν το 2015 κατά 12% και άγγιξαν τους 2,7 εκατ. mt. Αυτά τα στοιχεία παρουσίασε στην τελευταία της έκθεση ένας από τους μεγαλύτερους μεταλλευτικούς ομίλους της χώρας, JSW Group.
Παρουσιάζει, ενδιαφέρον, ότι ενώ στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται μία συστηματική προσπάθεια για περιορισμό της παραγωγής, εισαγωγής και χρήσης του άνθρακα και περιορισμό της έκλυσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, στην Πολωνία η κυβέρνηση της χώρας εφαρμόζει αντίθετη πολιτική, μολονότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα δύο τρίτα των 50 πιο μολυσμένων πόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται στην Πολωνία.
Βέβαια, ο υπουργός Ενέργειας Krzysztof Tchorzewski, δηλώνει ότι η Βαρσοβία σαφώς και θέλει να μειωθούν οι εκπομπές CO2 αλλά αυτό θα επιτευχθεί όχι με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η αιολική ή η ηλιακή, αλλά με την κατασκευή νέων εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που θα έχουν πολύ πιο αποδοτική καύση άνθρακα. Την ίδια άποψη συμμερίζεται και η συνδικαλιστική ένωση των εργατών στα πολωνικά μεταλλεία εξόρυξης άνθρακα, διαβλέποντας ότι μία απαγόρευση ή περιορισμός σε εισαγωγή/εξόρυξη/χρήση του άνθρακα θα οδηγήσει σε πολυάριθμες απολύσεις εργατών.
Φωτό: flickr.com/Bill Bedell
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ