
Οι επιπτώσεις του Brexit στην παγκόσμια ασφάλεια θα μπορούσαν να είναι περισσότερο σημαντικές από τα οικονομικά αποτελέσματα. Εξάλλου, η βρετανική οικονομία αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 4% της παγκόσμιας οικονομίας. Μια αδύναμη λίρα –και μια πιθανή ύφεση της υποτίμησης- δεν θα έχει τα καταστροφικά αποτελέσματα που μερικοί οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν.
Σίγουρα όμως η Βρετανία είναι πρωταγωνιστής στην παγκόσμια σκακιέρα της γεωπολιτικής και της ασφάλειας. Αποτελεί σημαντικό σύμμαχο στους κόλπους του ΝΑΤΟ, αποτελώντας τη «γέφυρα ασφαλείας» ανάμεσα σε Ευρώπη και ΗΠΑ αλλά και από τους βασικότερους συμμετέχοντες (τόσο σε χρήματα όσο και σε μέσα) σε όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ασφαλείας. Αυτό θα εξακολουθεί να ισχύει μετά το Brexit; Ή η Βρετανία θα μετακινηθεί περισσότερο προς το ΝΑΤΟ; Και αν αυτό συμβεί, ποιες θα μπορούσαν να είναι οι συνέπειες στο νέο αμυντικό προσανατολισμό της Ευρώπης και στη Γερμανο- γαλλική ιδέα μιας πραγματικά «αμυντικής ένωσης»; Θα είναι αυτό εφικτό χωρίς την Βρετανία;
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι Αμερικάνοι, εδώ και κάποια χρόνια, αμφισβητούν την ανάγκη δαπάνης σημαντικών κεφαλαίων για την άμυνα της Ευρώπης. Οι προτεραιότητες τους βρίσκονται αναμφισβήτητα πλέον κάπου αλλού, όπως δείχνουν και τα συνεχή συμβάντα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Από αυτή την άποψη, οι ΗΠΑ βλέπουν θετικά την πίεση της Γερμανίας για περαιτέρω συνεργασία και συντονισμό των δαπανών για την άμυνα, που σύμφωνα με κάποιους, θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 2% του ΑΕΠ μεταξύ όλων των κρατών- μελών.
Ένα πράγμα είναι βέβαιο: η γεωπολιτική σκακιέρα έχει αλλάξει και οι διαπραγματεύσεις για την έξοδο δεν θα είναι εύκολες. Σίγουρα, η διαδικασία θα πάρει πολύ περισσότερο από τα προβλεπόμενα δύο έτη, εκτός αν κάτι άλλο συμβεί εν τω μεταξύ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Απώλειες για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα κατέγραψε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $2.812/FEU…
Ισχυρό είναι το πλήγμα των κυρώσεων για τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, οι οποίες βρίσκονται σε καθοδική πορεία κατά το α΄…
H εν εξελίξει εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Ιράν μείωσε τις γεωπολιτικές εντάσεις, προκαλώντας εκ νέου ανακατατάξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η πολεμική σύρραξη στη Μ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ