
Μέχρι τις αρχές Ιουλίου συνολικά 66 πλοία ύψωσαν τη νορβηγική σημαία και εγγράφηκαν στο Norwegian International Ship Register – NIS, όταν για όλο το 2015 ο αριθμός των πλοίων που είχαν εγγραφεί στο NIS ήταν 58.
Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι συνολικά στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο (NIS) βρίσκονται εγγεγραμμένα 561 πλοία, ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2010.
Αυτή η εξέλιξη, κατά τον Sturla Henriksen, πρόεδρο της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, καταδεικνύει ότι «η ναυτιλιακή μας πολιτική λειτουργεί και παράγει αποτελέσματα».
Στη Νορβηγία αποφασίστηκε ήδη από το περασμένο έτος να ακολουθηθεί μία νέα στρατηγική με στόχο την χαλάρωση των κανονισμών περί καμποτάζ στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο, οι οποίοι εφαρμόζονται ακόμη σχετικά με τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και τις δραστηριότητες στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα.
Τόσο οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες όσο και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες είχαν -ορθώς καθώς φαίνεται- θεωρήσει ότι ένα νέο και πιο χαλαρό νομοθετικό πλαίσιο θα ήταν σε θέση να προσελκύσει περισσότερα πλοία στο νορβηγικό νηολόγιο, ενισχύοντας την θέση και την διαπραγματευτική ικανότητα της Νορβηγίας και της σημαίας της σε διεθνές επίπεδο.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο ευρωπαϊκό κράτος που ίδρυσε διεθνές νηολόγιο ήταν της Νορβηγίας, με έτος ίδρυσης το 1987, το οποίο επέτρεπε την απασχόληση σε αλλοδαπούς ναυτικούς και είχε ως στόχο να διασφαλίσει ότι τα νορβηγικής ιδιοκτησίας πλοία θα ύψωναν τη νορβηγική σημαία, μολονότι ετίθεντο περιορισμοί στις θαλάσσιες περιοχές που μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται, πως το Norwegian International Ship Register καθίσταται εκ νέου ελκυστικό για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες.
Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση από την Ένωση Νορβηγών Εφοπλιστών, η ναυτιλιακή εταιρεία «Solstad Offshore» ενέγραψε 9 πλοία της στο NIS υψώνοντας σε αυτά τη νορβηγική σημαία. Μάλιστα, ο Επιχειρησιακός Διευθυντής της εταιρείας, Tor Inge Dale, δήλωσε ότι «συνολικά εννέα πλοία μας φέτος υψώνουν τη νορβηγική σημαία και εγγράφονται στο NIS, ενώ πριν ήταν εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Νήσου του Μαν».
Αλλά μέτρα λαμβάνονται και για ενίσχυση των δυνατοτήτων πρόσληψης μη Νορβηγών ναυτικών από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με στόχο να καταστούν ακόμα πιο ανταγωνιστικές οι νορβηγικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, σημειώνει ότι «ένας μεγάλος αριθμός πλοίων υπό τη νορβηγική σημαία συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχίσει η Νορβηγία να είναι μία ηγέτιδα ναυτιλιακή δύναμη διεθνώς».
Φωτό: flickr.com/Wim
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ