
Μέχρι τις αρχές Ιουλίου συνολικά 66 πλοία ύψωσαν τη νορβηγική σημαία και εγγράφηκαν στο Norwegian International Ship Register – NIS, όταν για όλο το 2015 ο αριθμός των πλοίων που είχαν εγγραφεί στο NIS ήταν 58.
Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι συνολικά στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο (NIS) βρίσκονται εγγεγραμμένα 561 πλοία, ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2010.
Αυτή η εξέλιξη, κατά τον Sturla Henriksen, πρόεδρο της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, καταδεικνύει ότι «η ναυτιλιακή μας πολιτική λειτουργεί και παράγει αποτελέσματα».
Στη Νορβηγία αποφασίστηκε ήδη από το περασμένο έτος να ακολουθηθεί μία νέα στρατηγική με στόχο την χαλάρωση των κανονισμών περί καμποτάζ στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο, οι οποίοι εφαρμόζονται ακόμη σχετικά με τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και τις δραστηριότητες στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα.
Τόσο οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες όσο και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες είχαν -ορθώς καθώς φαίνεται- θεωρήσει ότι ένα νέο και πιο χαλαρό νομοθετικό πλαίσιο θα ήταν σε θέση να προσελκύσει περισσότερα πλοία στο νορβηγικό νηολόγιο, ενισχύοντας την θέση και την διαπραγματευτική ικανότητα της Νορβηγίας και της σημαίας της σε διεθνές επίπεδο.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο ευρωπαϊκό κράτος που ίδρυσε διεθνές νηολόγιο ήταν της Νορβηγίας, με έτος ίδρυσης το 1987, το οποίο επέτρεπε την απασχόληση σε αλλοδαπούς ναυτικούς και είχε ως στόχο να διασφαλίσει ότι τα νορβηγικής ιδιοκτησίας πλοία θα ύψωναν τη νορβηγική σημαία, μολονότι ετίθεντο περιορισμοί στις θαλάσσιες περιοχές που μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται, πως το Norwegian International Ship Register καθίσταται εκ νέου ελκυστικό για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες.
Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση από την Ένωση Νορβηγών Εφοπλιστών, η ναυτιλιακή εταιρεία «Solstad Offshore» ενέγραψε 9 πλοία της στο NIS υψώνοντας σε αυτά τη νορβηγική σημαία. Μάλιστα, ο Επιχειρησιακός Διευθυντής της εταιρείας, Tor Inge Dale, δήλωσε ότι «συνολικά εννέα πλοία μας φέτος υψώνουν τη νορβηγική σημαία και εγγράφονται στο NIS, ενώ πριν ήταν εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Νήσου του Μαν».
Αλλά μέτρα λαμβάνονται και για ενίσχυση των δυνατοτήτων πρόσληψης μη Νορβηγών ναυτικών από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με στόχο να καταστούν ακόμα πιο ανταγωνιστικές οι νορβηγικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, σημειώνει ότι «ένας μεγάλος αριθμός πλοίων υπό τη νορβηγική σημαία συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχίσει η Νορβηγία να είναι μία ηγέτιδα ναυτιλιακή δύναμη διεθνώς».
Φωτό: flickr.com/Wim
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα υγραεριοφόρα εστιάζει ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines στις πρόσφατες παραγγελίες του. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η MOL τοποθέτησε δύο…
Η κατασκευή της πρώτης υποδομής μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για…
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να…
Εντυπωσιακή ανάπτυξη γνωρίζει η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους πλέον ανθεκτικούς και καινοτόμους τομείς του τουρισμού. Σύμφωνα με…
Ο υποψήφιος της πολωνικής εθνικιστικής αντιπολίτευσης Κάρολ Ναβρότσκι κέρδισε το δεύτερο γύρο των πολωνικών προεδρικών εκλογών με 50,89% των ψήφων, ανακοίνωσε νωρίς σήμερα το…
Ο Τζέιμι Ντάιμον, ο επικεφαλής της αμερικανικής τράπεζας JPMorgan Chase, φωνή που θεωρείται πως έχει επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, εξέφρασε ανησυχία…
Την απόκτηση υπό κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 88 MW στην περιοχή, Κάρλοβο, της Βουλγαρίας ανακοίνωσε η ΔΕΗ. Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία, Chint…
Μέσω ενός μεγαλεπήβολου αγωγού φυσικού στη Σιβηρία, η Μόσχα και το Πεκίνο ενισχύουν περαιτέρω τους ενεργειακούς δεσμούς τους. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του TASS, η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ