
Μέχρι τις αρχές Ιουλίου συνολικά 66 πλοία ύψωσαν τη νορβηγική σημαία και εγγράφηκαν στο Norwegian International Ship Register – NIS, όταν για όλο το 2015 ο αριθμός των πλοίων που είχαν εγγραφεί στο NIS ήταν 58.
Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι συνολικά στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο (NIS) βρίσκονται εγγεγραμμένα 561 πλοία, ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2010.
Αυτή η εξέλιξη, κατά τον Sturla Henriksen, πρόεδρο της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, καταδεικνύει ότι «η ναυτιλιακή μας πολιτική λειτουργεί και παράγει αποτελέσματα».
Στη Νορβηγία αποφασίστηκε ήδη από το περασμένο έτος να ακολουθηθεί μία νέα στρατηγική με στόχο την χαλάρωση των κανονισμών περί καμποτάζ στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο, οι οποίοι εφαρμόζονται ακόμη σχετικά με τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και τις δραστηριότητες στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα.
Τόσο οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες όσο και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες είχαν -ορθώς καθώς φαίνεται- θεωρήσει ότι ένα νέο και πιο χαλαρό νομοθετικό πλαίσιο θα ήταν σε θέση να προσελκύσει περισσότερα πλοία στο νορβηγικό νηολόγιο, ενισχύοντας την θέση και την διαπραγματευτική ικανότητα της Νορβηγίας και της σημαίας της σε διεθνές επίπεδο.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο ευρωπαϊκό κράτος που ίδρυσε διεθνές νηολόγιο ήταν της Νορβηγίας, με έτος ίδρυσης το 1987, το οποίο επέτρεπε την απασχόληση σε αλλοδαπούς ναυτικούς και είχε ως στόχο να διασφαλίσει ότι τα νορβηγικής ιδιοκτησίας πλοία θα ύψωναν τη νορβηγική σημαία, μολονότι ετίθεντο περιορισμοί στις θαλάσσιες περιοχές που μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται, πως το Norwegian International Ship Register καθίσταται εκ νέου ελκυστικό για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες.
Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση από την Ένωση Νορβηγών Εφοπλιστών, η ναυτιλιακή εταιρεία «Solstad Offshore» ενέγραψε 9 πλοία της στο NIS υψώνοντας σε αυτά τη νορβηγική σημαία. Μάλιστα, ο Επιχειρησιακός Διευθυντής της εταιρείας, Tor Inge Dale, δήλωσε ότι «συνολικά εννέα πλοία μας φέτος υψώνουν τη νορβηγική σημαία και εγγράφονται στο NIS, ενώ πριν ήταν εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Νήσου του Μαν».
Αλλά μέτρα λαμβάνονται και για ενίσχυση των δυνατοτήτων πρόσληψης μη Νορβηγών ναυτικών από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με στόχο να καταστούν ακόμα πιο ανταγωνιστικές οι νορβηγικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, σημειώνει ότι «ένας μεγάλος αριθμός πλοίων υπό τη νορβηγική σημαία συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχίσει η Νορβηγία να είναι μία ηγέτιδα ναυτιλιακή δύναμη διεθνώς».
Φωτό: flickr.com/Wim
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης, ένεκα της ρωσικής «απεξάρτησης», η Γερμανία επιταχύνει τις διαδικασίες στις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ