
Μέχρι τις αρχές Ιουλίου συνολικά 66 πλοία ύψωσαν τη νορβηγική σημαία και εγγράφηκαν στο Norwegian International Ship Register – NIS, όταν για όλο το 2015 ο αριθμός των πλοίων που είχαν εγγραφεί στο NIS ήταν 58.
Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι συνολικά στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο (NIS) βρίσκονται εγγεγραμμένα 561 πλοία, ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2010.
Αυτή η εξέλιξη, κατά τον Sturla Henriksen, πρόεδρο της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, καταδεικνύει ότι «η ναυτιλιακή μας πολιτική λειτουργεί και παράγει αποτελέσματα».
Στη Νορβηγία αποφασίστηκε ήδη από το περασμένο έτος να ακολουθηθεί μία νέα στρατηγική με στόχο την χαλάρωση των κανονισμών περί καμποτάζ στο Διεθνές Νορβηγικό Νηολόγιο, οι οποίοι εφαρμόζονται ακόμη σχετικά με τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και τις δραστηριότητες στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα.
Τόσο οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες όσο και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες είχαν -ορθώς καθώς φαίνεται- θεωρήσει ότι ένα νέο και πιο χαλαρό νομοθετικό πλαίσιο θα ήταν σε θέση να προσελκύσει περισσότερα πλοία στο νορβηγικό νηολόγιο, ενισχύοντας την θέση και την διαπραγματευτική ικανότητα της Νορβηγίας και της σημαίας της σε διεθνές επίπεδο.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο ευρωπαϊκό κράτος που ίδρυσε διεθνές νηολόγιο ήταν της Νορβηγίας, με έτος ίδρυσης το 1987, το οποίο επέτρεπε την απασχόληση σε αλλοδαπούς ναυτικούς και είχε ως στόχο να διασφαλίσει ότι τα νορβηγικής ιδιοκτησίας πλοία θα ύψωναν τη νορβηγική σημαία, μολονότι ετίθεντο περιορισμοί στις θαλάσσιες περιοχές που μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται, πως το Norwegian International Ship Register καθίσταται εκ νέου ελκυστικό για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες.
Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση από την Ένωση Νορβηγών Εφοπλιστών, η ναυτιλιακή εταιρεία «Solstad Offshore» ενέγραψε 9 πλοία της στο NIS υψώνοντας σε αυτά τη νορβηγική σημαία. Μάλιστα, ο Επιχειρησιακός Διευθυντής της εταιρείας, Tor Inge Dale, δήλωσε ότι «συνολικά εννέα πλοία μας φέτος υψώνουν τη νορβηγική σημαία και εγγράφονται στο NIS, ενώ πριν ήταν εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Νήσου του Μαν».
Αλλά μέτρα λαμβάνονται και για ενίσχυση των δυνατοτήτων πρόσληψης μη Νορβηγών ναυτικών από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με στόχο να καταστούν ακόμα πιο ανταγωνιστικές οι νορβηγικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, σημειώνει ότι «ένας μεγάλος αριθμός πλοίων υπό τη νορβηγική σημαία συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχίσει η Νορβηγία να είναι μία ηγέτιδα ναυτιλιακή δύναμη διεθνώς».
Φωτό: flickr.com/Wim
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ