
Οι διαλύσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχεδόν τριπλασιάστηκαν κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της BIMCO.
H επιλογή αυτή αντανακλά τις προσπάθειες που πραγματοποιούνται από πλοιοκτήτες για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης «ανισορροπίας» μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και τις εξαιρετικά «κακές συνθήκες στην αγορά», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Οργανισμού.
Ο αριθμός της χωρητικότητας των συγκεκριμένων πλοίων, που έχουν διαλυθεί, ισούται με τον αριθμό του ιδίου τύπου πλοίων που οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια από τον Ιούνιο του 2014 έως και τον Δεκέμβριο του 2015.
Μια πιθανή εξήγηση πίσω από τον υψηλότερο ρυθμό διάλυσης πλοίων Panamax από τον Ιανουάριο του 2016 είναι και η επέκταση της Διώρυγας του Παναμά, η οποία θα επιτρέψει σύντομα στα neo-Panamax να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες που ανοίγονται.
Όπως υποστηρίζει στην ανάλυσή του ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO κ. Peter Sand «Καθ΄ όλο το 2016 οι πολύ κακές συνθήκες της αγοράς που απορρέουν από το πλεόνασμα της προσφοράς προκάλεσε υψηλότερη δραστηριότητα στην αγορά ανακύκλωσης πλοίων. Με δεδομένη την επίμονη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης, η αύξηση στις διαλύσεις είναι ο μόνος τρόπος για να μειωθεί το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ