
Οι διαλύσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχεδόν τριπλασιάστηκαν κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της BIMCO.
H επιλογή αυτή αντανακλά τις προσπάθειες που πραγματοποιούνται από πλοιοκτήτες για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης «ανισορροπίας» μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και τις εξαιρετικά «κακές συνθήκες στην αγορά», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Οργανισμού.
Ο αριθμός της χωρητικότητας των συγκεκριμένων πλοίων, που έχουν διαλυθεί, ισούται με τον αριθμό του ιδίου τύπου πλοίων που οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια από τον Ιούνιο του 2014 έως και τον Δεκέμβριο του 2015.
Μια πιθανή εξήγηση πίσω από τον υψηλότερο ρυθμό διάλυσης πλοίων Panamax από τον Ιανουάριο του 2016 είναι και η επέκταση της Διώρυγας του Παναμά, η οποία θα επιτρέψει σύντομα στα neo-Panamax να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες που ανοίγονται.
Όπως υποστηρίζει στην ανάλυσή του ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO κ. Peter Sand «Καθ΄ όλο το 2016 οι πολύ κακές συνθήκες της αγοράς που απορρέουν από το πλεόνασμα της προσφοράς προκάλεσε υψηλότερη δραστηριότητα στην αγορά ανακύκλωσης πλοίων. Με δεδομένη την επίμονη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης, η αύξηση στις διαλύσεις είναι ο μόνος τρόπος για να μειωθεί το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ