
Οι διαλύσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχεδόν τριπλασιάστηκαν κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της BIMCO.
H επιλογή αυτή αντανακλά τις προσπάθειες που πραγματοποιούνται από πλοιοκτήτες για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης «ανισορροπίας» μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και τις εξαιρετικά «κακές συνθήκες στην αγορά», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Οργανισμού.
Ο αριθμός της χωρητικότητας των συγκεκριμένων πλοίων, που έχουν διαλυθεί, ισούται με τον αριθμό του ιδίου τύπου πλοίων που οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια από τον Ιούνιο του 2014 έως και τον Δεκέμβριο του 2015.
Μια πιθανή εξήγηση πίσω από τον υψηλότερο ρυθμό διάλυσης πλοίων Panamax από τον Ιανουάριο του 2016 είναι και η επέκταση της Διώρυγας του Παναμά, η οποία θα επιτρέψει σύντομα στα neo-Panamax να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες που ανοίγονται.
Όπως υποστηρίζει στην ανάλυσή του ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO κ. Peter Sand «Καθ΄ όλο το 2016 οι πολύ κακές συνθήκες της αγοράς που απορρέουν από το πλεόνασμα της προσφοράς προκάλεσε υψηλότερη δραστηριότητα στην αγορά ανακύκλωσης πλοίων. Με δεδομένη την επίμονη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης, η αύξηση στις διαλύσεις είναι ο μόνος τρόπος για να μειωθεί το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ