
Η Υπουργός Οικονομικών της Σουηδίας, Magdalena Andersson, δήλωσε προ ολίγων ημερών ότι είναι ορατός ο κίνδυνος καθυστέρησης εισαγωγής του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax), καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει στη σουηδική κυβέρνηση αρκετά ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο το νέο φορολογικό καθεστώς που θέλει να εφαρμόσει η Στοκχόλμη είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ.
Ο αρχικός σχεδιασμός ήθελε το κοινοβούλιο της Σουηδίας να ψηφίζει μέσα στον Ιούνιο το νέο φόρο χωρητικότητας, έτσι ώστε το νέο φορολογικό καθεστώς να ετίθετο σε ισχύ από τις 20 Ιουλίου. Όμως, πλέον, δε μπορεί να προχωρήσει η κοινοβουλευτική έγκριση του νέου φόρου, καθώς το Κοινοβούλιο θα παραμείνει κλειστό μέχρι και τον Σεπτέμβριο και κατά συνέπεια η ψήφιση του φόρου χωρητικότητας θα μετατεθεί για τέλη Σεπτέμβρη με την ισχύ του να μετατίθεται ίσως για την 1 Ιανουαρίου 2017.
Τη μεγάλη τους απογοήτευση από αυτήν την εξέλιξη εκφράζουν εκπρόσωποι της Ένωσης Σουηδών ναυτικών αλλά και εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών της χώρας, ενώ τονίζουν την έκπληξή τους για τη μη έγκαιρη ενημέρωσή τους για αυτήν την εξέλιξη από τη σουηδική κυβέρνηση.
Μάλιστα, ο Kenny Reinhold, εκπρόσωπος του τομέα ναυτικών της σουηδικής Ένωσης Εργαζομένων στον χώρο των Υπηρεσιών και της Επικοινωνίας (SEKO), δήλωσε ότι «είμαστε εξαιρετικά ανήσυχοι από αυτήν την εξέλιξη, καθώς ο φόρος χωρητικότητας είναι ιδιαιτέρως σημαντικός για τη σουηδική ναυτιλία και βλέπουμε ότι για μία ακόμα φορά καθυστερεί η εφαρμογή του».
Και συνέχισε σημειώνοντας ότι «το νέο σύστημα είναι ανάλογο με ό,τι ισχύει σε άλλα ναυτιλιακά κράτη της Ευρώπης και σχετίζεται άμεσα με την δυνατότητα των ναυτιλιακών μας εταιρειών να πλέουν στη Σουηδία, υπό σουηδική σημαία. Διακινδυνεύουμε να χάνουμε σχεδόν 50 θέσεις εργασίας κάθε μήνα εάν καθυστερήσει και άλλο η κατάθεση και ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου». Και κατέληξε λέγοντας ότι «κατανοούμε τις προσπάθειες της σουηδικής κυβέρνησης να καταλήξει σε συμφωνία με την ΕΕ, αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει χωρίς χρονοτριβή».
Να σημειώσουμε, μεταξύ άλλων, ότι με βάση τα όσα προτείνει η σουηδική κυβέρνηση, με το νέο φόρο χωρητικότητας ο εργοδότης δεν θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλει τους φόρους και τις εισφορές που αντιστοιχούν στην κοινωνική ασφάλιση των ναυτικών, στην περίπτωση που τα πλοία είναι νηολογημένα στη Σουηδία.
Φωτό: http://www.walleniuslines.com/About-us/Fleet/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας πραγματοποίησαν επιθεώρηση του στόλου εν πλω επί της φρεγάτας «Σπέτσαι». «Η…
Η κοινοπραξία LNG Canada φόρτωσε με επιτυχία το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου που προορίζεται πλέον για τις παγκόσμιες αγορές, σηματοδοτώντας την έναρξη των…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ