
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων της Ιαπωνίας (JSEA), η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας συνέχισε και κατά το μήνα Μάιο να αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα στην προσέλκυση νέων παραγγελιών από το εξωτερικό. Μάλιστα, κατά την περίοδο Απριλίου-Μαΐου η Ιαπωνία έλαβε συνολικά 14 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 552.750 κ.ο.χ., έναντι των 39 παραγγελιών την ίδια περίοδο το 2015.
Σε ό,τι αφορά το μήνα Μάιο, ο αριθμός των νέων παραγγελιών από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκε σχεδόν 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, όταν οι συνολικές παραγγελίες είχαν φτάσει τις 17, αντιστοιχώντας σε 1,46 εκατ. κ.ο.χ. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα οι συνολικές παραγγελίες έφτασαν τις 8 και αφορούσαν σε: 4 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2 Handymax και 2 Panamax), 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product carriers), 1 δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax και 1 δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αερίου (LPG).
Έχει ενδιαφέρον ότι από τον Ιανουάριο του 2016 η ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας βιώνει σημαντική συρρίκνωση, ιδίως εάν κανείς επιχειρήσει τη σύγκριση με το 2015. Το περασμένο έτος τα ιαπωνικά ναυπηγεία είχαν κερδίσει συνολικά 424 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 22.200.000 κ.ο.χ. Μία εξέλιξη που εν πολλοίς οφειλόταν στην βιασύνη των πλοιοκτητών να αποκτήσουν πλοία που ήταν σύμφωνα με τα όσα όριζαν τα νέα πρότυπα σχεδίασης και κατασκευής πλοίων που είχε ορίσει ο ΙΜΟ, και τα οποία τίθενται σε ισχύ από τον ερχόμενο Ιούλιο.
Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, από την πλευρά του, αναφέρει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δει τον αριθμό των νέων παραγγελιών αλλά και των κερδών της να περιορίζονται αρκετά και το επόμενο διάστημα, ενώ και οι ναύλοι εκτιμάται ότι «θα παραμείνουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα εν μέσω υπερπροσφοράς των πλοίων».
Φωτό: www.mhi-global.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ