
Η απόφαση των Βρετανών για αποχώρηση από την ΕΕ έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στην πετρελαϊκή βιομηχανία της Βόρειας Θάλασσας, υψηλόβαθμα στελέχη της οποίας προειδοποιούν ότι τα προβλήματα και οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι εταιρείες παραγωγής και εμπορίας πετρελαίου στο άμεσο μέλλον θα είναι μεγάλες.
Μάλιστα, την Παρασκευή, στον απόηχο του Brexit, η τιμή του αργού υποχώρησε περισσότερο από 5% ή $ 2,7 και διαμορφώθηκε στα $48,25 ανά βαρέλι. Από την άλλη σημαντική πτώση κατέγραψαν και οι μετοχές των πετρελαϊκών κολοσσών Royal Dutch Shell και η BP.
Από την πλευρά της η Εμπορική Ένωση Oil & Gas UK σε επίσημη ανακοίνωσή της ανέφερε ότι τα μέλη της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου του Ηνωμένου Βασιλείου επέλεξαν να διατηρήσουν στάση ουδετερότητας καθ’ όλη την διάρκεια που προηγήθηκε του δημοψηφίσματος, ενώ τονίζεται ότι «θα σεβαστούν» απόλυτα την ετυμηγορία του βρετανικού λαού.
Ωστόσο, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι μετά την απόφαση για Brexit τόσο η χώρα όσο και η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της βρίσκονται σε μία ιδιαιτέρως «κρίσιμη καμπή».
Το αίτημα, πλέον, των μελών του Oil & Gas UK είναι οι πολιτικοί της χώρας «να συνεργαστούν εποικοδομητικά ώστε από να πραγματοποιηθεί η διαδικασία αποχώρησης από την ΕΕ όσο το δυνατόν ομαλότερα».
Τέλος, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η υφαλοκρηπίδα του Ηνωμένου Βασιλείου θα εξακολουθήσει να προσελκύει επενδύσεις και να αποτελεί ελκυστικό χώρο ίδρυσης και εγκαταστάσης νέων επιχειρήσεων».
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/BP/HANDOUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ