
Η λατινοαμερικανική χώρα που εδώ και σχεδόν 18 χρόνια κυβερνάται υπό καθεστώς «δημοκρατικού σοσιαλισμού» έχει καταστεί συνώνυμη με τον πληθωρισμό, την διαφθορά και το έγκλημα, κάτι που πρέπει να αποδοθεί στην ανικανότητα των κυβερνώντων της χώρας. Μάλιστα, αν στις οφειλές της κυβέρνησης της χώρας προστεθούν και οι οφειλές προς ξένες εταιρείες της εθνικής πετρελαϊκής εταιρίας της Βενεζουέλας PDVSA, τότε το ποσό των συνολικών οφειλών προς το εξωτερικό (σε τράπεζες, επιχειρήσεις, κράτη, θεσμικούς ή ιδιώτες επενδυτές) που προκύπτει αγγίζει τα σχεδόν $30 δις.
Αυτή η πραγματικότητα έχει αρχίσει πλέον να επηρεάζει και τις διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην χώρα, ωθώντας τες να καταγγέλλουν την κυβέρνηση της Βενεζουέλας και τον πρόεδρο της χώρας Μαδούρο, με έντονο τρόπο. Ενδιαφέρον έχουν τα όσα υποστηρίζει ο ίδιος ο πρόεδρος της Ένωσης των Ναυτιλιακών Γραμμών της Βενεζουέλας, Eddy Meayke.
Σε επίσημη δήλωσή του σημειώνει ότι «επί του παρόντος βρίσκονται περί τα 4.000-6.000 εμπορευματοκιβώτια στα χέρια των δημόσιων επιχειρήσεων της χώρας, κάποια για περισσότερο από ένα χρόνο. Λόγω αυτών των καθυστερήσεων στην παράδοση των εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει μία συνεχής αύξηση των χρεών των δημόσιων επιχειρήσεων της χώρας προς τις διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες, τα οποία αγγίζουν το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων – ποσό που αυξάνεται κάθε μέρα».
Σύμφωνα με τον ίδιο η Βενεζουέλα έχει πλέον καταστεί ένας απόλυτα αφερέγγυος πελάτης για τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ όσες επιλέγουν να συνεχίζουν την δραστηριοποίησή τους στους λιμένες της Βενεζουέλας αναλαμβάνουν ένα μεγάλο ρίσκο.
Τι συνεπάγεται αυτή η κατάσταση; Ότι στην περίπτωση που οι δημόσιες επιχειρήσεις της Βενεζουέλας επιθυμούν την εισαγωγή αγαθών θα πρέπει να καταβάλουν εκ των προτέρων το τίμημα της αγοράς τους, ενώ θα πρέπει να προκαταβάλλουν χρηματικά ποσά ακόμα και για την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.
Έχει ενδιαφέρον ότι έχει περιοριστεί πλέον σημαντικά ο αριθμός των πλοίων που προσεγγίζουν τα λιμάνια της χώρας αλλά και η συχνότητα προσέγγισης, μείωση που αγγίζει σχεδόν το 60%. Έτσι, σε λιμένες όπως της La Guaira ή του Puerto Cabello πραγματοποιείται μόλις μία προσέγγιση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανά δύο εβδομάδες, όταν προ ολίγων μηνών ο αριθμός ήταν 4-5 φορές εβδομαδιαίως.
Φωτό: flickr.com/Ruth Hartnup
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ