Θαλάσσια κληρονομιά και τοπικές κοινότητες – προτάσεις για μοντέλα βιωσιμότητας στην ΕΕ

Θαλάσσια κληρονομιά και τοπικές κοινότητες – προτάσεις για μοντέλα βιωσιμότητας στην ΕΕ

92
Θαλάσσια κληρονομιά και τοπικές κοινότητες – προτάσεις για μοντέλα βιωσιμότητας στην ΕΕ

Τις νέες προκλήσεις και τις χρηματοδοτικές δυνατότητες της ΕΕ για την διατήρηση και ανάδειξη της ναυτικής παράδοσης των λαών της Μεσογείου παρουσίασε ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού και μέλος της Διακομματικής Ομάδας Ευρωβουλευτών για «Θάλασσες, Ποταμοί, Νησιά και Παράκτιες Περιοχές» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μίλτος Κύρκος, στο συνέδριο «Θαλάσσια κληρονομιά και τοπικές κοινότητες – Tα μοντέλα βιωσιμότητας στην ΕΕ», το οποίο διεξήχθη στην πόλη Μπετίνα της Κροατίας. Ο κ. Κύρκος μαζί με τοπικούς και Ευρωπαίους εμπειρογνώμονες στον τομέα της θαλάσσιας κληρονομιάς ανέλυσαν τα ακόλουθα θέματα:
(α) το νέο τρόπο δημιουργίας των μουσείων, τα οποία βγαίνουν από τις κλειστές αίθουσες των εκθεμάτων και γίνονται πόλοι δραστηριοτήτων,
(β) την προσφορά εξειδικευμένων και ποιοτικών υπηρεσιών στον τουρισμό, που οδηγούν στην βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, η οποία δε στοχεύει στους αριθμούς αφίξεων αλλά στην ικανοποίηση των επισκεπτών,
(γ) την δημιουργία διαπεριφερειακών και διακρατικών δικτύων, που αναδεικνύουν τις σχέσεις των γειτονικών χωρών και προσφέρουν ευρύτερες εμπειρίες στον επισκέπτη, και
(δ) τις δυνατότητες της κοινωνικής οικονομίας και της εξειδικευμένης εκπαίδευσης σε τομείς παροχής υπηρεσιών.
«Η Ελλάδα έχει τεράστια θαλάσσια κληρονομιά, ηγείται στην παγκόσμια ναυτιλία και, μάλιστα, μόλις την τελευταία εβδομάδα φιλοξένησε τα Ποσειδώνια 2016, τη μεγαλύτερη έκθεση ναυτιλίας παγκοσμίως. Ωστόσο, όπως και η Κροατία, εξακολουθεί να στερείται ενός καταλόγου, όπου να καταγράφεται ολοκληρωμένα η θαλάσσιά της κληρονομιά (υλική και άυλη), ο οποίος θα επιτρέψει τη σχεδίαση αποτελεσματικών εθνικών πολιτικών.
Μειώνεται ο αριθμός των κατασκευαστών ξύλινων σκαφών και παραδοσιακών τοπικών ναυπηγείων, με αποτέλεσμα να απειλούνται παραδοσιακές δεξιότητες. Στην Ελλάδα καταστρέψαμε εθελοντικά 13.000 καΐκια, καθώς δε μπορούσαμε με άλλο τρόπο να εμποδίσουμε την παράνομη αλιευτική δραστηριότητα, αυτών που λάμβαναν επιδοτήσεις. Πρέπει να δούμε, όμως, πως θα διασώσουμε τα 2.500 που απέμειναν εντάσσοντάς τα σε παραγωγικές δραστηριότητες και να αξιοποιήσουμε την πλούσια θαλάσσια κληρονομιά με εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα σπουδών, όπου οι απόφοιτοι θα μπορούν να προσφέρουν σύγχρονες και καινοτόμες υπηρεσίες. Αυτό που αναζητούμε είναι οι τρόποι που θα μετατρέψουν το τουριστικό προϊόν σε ποιοτικό, βιώσιμο, που δεν καταστρέφει ούτε το περιβάλλον ούτε την κληρονομιά μας. Ενάντια μας έχουμε μαζικό τουρισμό, γραφειοκρατία, ένα παρωχημένο σε πολλά σημεία νομικό πλαίσιο και την εποχικότητα της τουριστικής περιόδου», δήλωσε ο ευρωβουλευτής.
_MG_5013

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.