
Το «Arktika», που είναι το νέο πυρηνικό παγοθραυστικό της Ρωσίας και το μεγαλύτερο στον κόσμο, εξήλθε από την δεξαμενή του ναυπηγείου, όπου κατασκευάζεται στην Αγία Πετρούπολη, την Πέμπτη 16 Ιουνίου.
Το νέο πολλαπλών χρήσεων, πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό, μόλις ολοκληρωθούν όλα τα στάδια της κατασκευής του, μαζί με τα άλλα δύο τύπου «Arktika» παγοθραυστικά που ναυπηγούνται, αναμένεται να αντικαταστήσει σταδιακά τα πυρηνικά παγοθραυστικά της προηγούμενης γενιάς της Ρωσίας.
Το μήκος του «Arktika» φτάνει τα 173 μέτρα και το πλάτος τα 34, και θα διαθέτει πλήρωμα 75 ατόμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της δυνατότητας μεταβλητού βυθίσματός του θα μπορεί να πλέει τόσο στις ανοικτές θάλασσες όσο και στα ρηχά νερά της Αρκτικής κοντά σε ακτές και δέλτα ποταμών.
Οι εργασίες κατασκευής του «Arktika» ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2013 και το κόστος τους υπολογίζεται σε περίπου $ 2 δις.
Και τα τρία πλοία θα ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρείας Rosatomflot και θα έχουν την δυνατότητα να σπάνε πάγους πάχους έως και 3 μέτρων, προσφέροντας συνθήκες ασφαλούς ναυσιπλοΐας για τα πλοία μεταφοράς ρωσικού LNG από τα ρωσικά λιμάνια προς τις αγορές της Ασίας, μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Να σημειωθεί ότι Η Βόρεια θαλάσσια οδός είναι ο συντομότερος θαλάσσιος δρόμος μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας, που περνάει από τον Αρκτικό Ωκεανό κατά μήκος της αρκτικής ακτής της Ρωσίας.
Μπορείτε να δείτε το εντυπωσιακό βίντεο της εξόδου από την δεξαμενή του παγοθραυστικού «Arktika» στο βίντεο που ακολουθεί:
https://www.youtube.com/watch?v=4tNtvjbvb0w
Φωτό: https://www.youtube.com/watch?v=X3_z35KNKUM
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ