
Το Ιράν, σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Mehr, υπέγραψε πρόσφατα νέες καινοτόμες συμφωνίες για την εκμετάλλευση και πώληση αργού πετρελαίου σε επτά ευρωπαϊκές εταιρείες.
Οι συμφωνίες υπεγράφησαν με τις εταιρείες Saras SpA και Eni της Ιταλίας, Repsol της Ισπανίας, τα Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε., τη γαλλική Total, την ελβετική Vitol, και τη Lukoil της Ρωσίας. Οι συμφωνίες αφορούν την πώληση 700 χιλιάδων βαρελιών την ημέρα (BPD) με τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, ενώ οι εξαγωγές έχουν ήδη ξεκινήσει εδώ και λίγες εβδομάδες.
Πιο συγκεκριμένα οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν έχουν φτάσει τα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, από περίπου ένα εκατομμύριο (BPD), κατά την πρόσφατη περίοδο επιβολής των κυρώσεων, ενώ η Τεχεράνη έχει προγραμματίσει μέχρι το τέλος Αυγούστου 2016 να ξεπεράσει, ως προς τις εξαγωγές της, τα 2,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Οι νέες συμβάσεις με την ονομασία IPC- Iran Petroleum Contract αποτελούν τη στρατηγική επιλογή της ιρανικής κυβέρνησης ως προς την προσέλκυση επενδύσεων και την αναβάθμιση της βιομηχανίας πετρελαίου της χώρας. Οι νέες συμβάσεις θα αντικαταστήσουν τις προηγούμενες συμβάσεις τύπου “buy-back”, οι οποίες δεν είναι πλέον ελκυστικές για τις αλλοδαπές εταιρείες.
Στο πλαίσιο αυτών των νέων συμβάσεων που προωθεί η Τεχεράνη, ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν καταρτίσει σχέδια για προσέλκυση επενδύσεων που θα ξεπεράσουν τα 185 δισεκατομμύρια δολάρια σε όλους τους τομείς και κλάδους της βιομηχανίας πετρελαίου μέσα σε μια πενταετία.
Οι συμβάσεις IPC θα είναι ο μοχλός με τον οποίο το Ιράν προσπαθεί να συνδράμει ώστε η χώρα να προσελκύσει χρηματοδότηση από ασιατικές και ευρωπαϊκές εταιρείες και επενδυτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ