
Το υπουργείο Οικονομικών της Σαουδικής Αραβίας επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να εισαγάγει φόρο εισοδήματος επί του πληθυσμού αποδήμων που διαμένουν στο Βασίλειο, ώστε να χρηματοδοτήσει το, προϋπολογισμού 72 δις. δολαρίων, Εθνικό Σχέδιο Μετασχηματισμού της Εθνικής Οικονομίας.
Ωστόσο, μετά από πολυάριθμα δημοσιεύματα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης το Παλάτι στο Ριάντ γρήγορα φάνηκε ότι προσωρινά «υπαναχώρησε». Eκπρόσωπος Τύπου της κυβέρνησης επεσήμανε μάλιστα δημοσίως ότι δεν έχει ληφθεί οποιαδήποτε τελεσίδικη απόφαση ως προς τη νέα φορολογική πολιτική της χώρας, καθησυχάζοντας εργαζομένους και αλλοδαπές εταιρείες που έχουν έδρα στο Βασίλειο.
Το γεγονός όμως ότι η φορολογική πολιτική του Παλατιού απασχολεί έντονα τους νέους επικεφαλής των Σαουδαραβικών δημοσίων ταμείων φέρνει συνεπακόλουθα ανησυχία και σε διεθνείς παρατηρητές. Ειδικοί αναλυτές σχολιάζουν ότι η επανεξέταση των φορολογικών προνομίων που δινόντουσαν μέχρι πρόσφατα, ειδικά σε αλλοδαπούς εργαζομένους αποτελεί σημείο προβληματισμού για τα υπηρεσιακά όργανα που πρέπει να λάβουν άμεσα αποφάσεις και να υποστηρίξουν την αναβίωση της οικονομίας της χώρας. Η αλλαγή όμως του φορολογικού συστήματος της Σαουδικής Αραβίας, τόσο για νομικά όσο και φυσικά πρόσωπα (ημεδαπά και αλλοδαπά), φαίνεται να αποτελεί μια νέα πραγματικότητα η οποία θα επηρεάσει και τα γειτονικά Βασιλεία και Εμιράτα που παρακολουθούν αλλά και ακολουθούν τις πολιτικές πρωτοβουλίες του «ιερού» Βασιλείου.
Στο ίδιο πλαίσιο η κυβέρνηση του Ομάν επιβεβαίωσε ότι δεν έχει κανένα σχέδιο για να τροποποιήσει τη φορολόγηση σε αλλοεθνείς (expats) που διαμένουν στο Σουλτανάτο και δεν ενδέχεται να επανεξετάσει το φόρο εισοδήματος για τους αλλοδαπούς κατοίκους. Το υπουργείο Εργασίας του Σουλτανάτου επιβεβαίωσε μάλιστα στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι το Παλάτι στο Μασκάτ δεν έχει άμεσα σχέδια για την επιβολή ενός τέτοιου μέτρου και προσέθεσε ότι η πτώση των τιμών του πετρελαίου ίσως οδηγήσει σε βάθος χρόνου στην όποια εισαγωγή νέων φόρων που θα αφορούν όμως το σύνολο του πληθυσμού. Οι Μονάρχες του Κόλπου προσπαθούν να εμποδίσουν οποιοδήποτε πανικό στους χιλιάδες αλλοδαπούς που εργάζονται στις χώρες της Αραβικής Χερσονήσου και αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του εργατικού δυναμικού τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ