
Σε μια πρόσφατη ομιλία προς τους εκπροσώπους του εθνικού κοινοβουλίου της Σκωτίας στο Εδιμβούργο, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου, δρ. Grahaeme Henderson ζήτησε άμεση παρέμβαση και χρηματοδότηση από το Λονδίνο για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία στη Σκωτία συνεισφέρει σχεδόν 2 δις στερλίνες στην οικονομία, αλλά οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της πετρελαιοπαραγωγής και οι παγκόσμιες συνθήκες της αγοράς ενέργειας είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας στο σημαντικότατο τομέα των υπεράκτιων επιχειρήσεων στη Βόρεια Θάλασσα.
Το πρόγραμμα SMarT της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου βοήθησε αρχικά ώστε μέσω της χρηματοδότησης με 15 εκατ. Στερλίνες να διασφαλιστεί ότι το ναυτικό επάγγελμα θα παραμείνει ελκυστικό αλλά ο διεθνής ανταγωνισμός και το οικονομικό/ ναυτεργατικό δυναμικό της Ασίας προκαλεί πονοκεφάλους στις διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών της Βρετανίας.
Το Επιμελητήριο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ως εκ τούτου καλεί την κυβέρνηση να αυξήσει περαιτέρω τα ποσά της χρηματοδότησης για να δοθούν κίνητρα στις επιχειρήσεις να εκπαιδεύουν περισσότερους ναυτικούς – οι οποίες σε ‘αντάλλαγμα’ θα δεσμεύονται να ναυτολογούν δοκίμους και νέους ναυτικούς στα πρώτα τους μπάρκα.
Ο Σκωτσέζος υπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών και Νήσων, Humza Yousaf, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του μετά τις εκλογές του Μαΐου, σχολίασε ότι η κυβέρνηση της Σκωτίας και η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορούν να συνεργαστούν για την προώθηση της εικόνας του τομέα της ναυτιλίας στην ευρύτερη οικονομία – ώστε να εγκαθιδρυθεί ο βρετανικός βορράς ως ένα φημισμένο κέντρο αριστείας στον τομέα της ναυτιλίας.
Συμπλήρωσε ότι ο θαλάσσιος τομέας είναι ένα απολύτως κρίσιμος μοχλός διατήρησης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στη Σκωτία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ