Κατά τις ΜΚΟ ο Όμιλος Maersk εκμεταλλεύεται σημαίες ευκαιρίας για να αποφύγει...

Κατά τις ΜΚΟ ο Όμιλος Maersk εκμεταλλεύεται σημαίες ευκαιρίας για να αποφύγει ευρωπαϊκούς κανόνες

331
Κατά τις ΜΚΟ ο Όμιλος Maersk εκμεταλλεύεται σημαίες ευκαιρίας για να αποφύγει ευρωπαϊκούς κανόνες

Tην αντίδραση ΜΚΟ και διεθνών ΜΜΕ έχει προκαλέσει η απόφαση του Ομίλου Maersk να ανακυκλώσει πλοία της ώστε να περιορίσει τον αριθμό του παγκόσμιου στόλου στα ξηρά φορτία, αλλά κυρίως να παραβλέψει την πρόσφατη ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία για την ανακύκλωση των πλοίων, εκμεταλλευόμενη τα παραθυράκια που προσφέρουν κάποια ανοικτά νηολόγια και σημαίες ευκαιρίας. εκτός ΕΕ. Η περιβαλλοντική οργάνωση Clean Shipping (CSC) σε δελτίο Τύπου της προς τα ΜΜΕ θεωρεί ότι ο όμιλος υπονομεύει την αξιοπιστία του ως υπεύθυνος φορέα εκμετάλλευσης πλοίων που βρίσκονται στο τέλος της ‘ζωής’ τους και ακολουθεί μια δυσνόητη τακτική σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, επιλέγοντας από τη μια μεριά τα διαλυτήρια της Ινδίας αλλά από την άλλη πλευρά επιμένοντας σε νομοθεσίες που αφορούν τους ρίπους.
Η ναυτιλιακή εταιρεία εκτιμάται ότι θα μπορούσε να κερδίσει επιπλέον 1 έως και 2 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο χρησιμοποιώντας τα διαλυτήρια στο Alang, στην Ινδία. Τα διαλυτήρια στην συγκεκριμένη περιοχή χρησιμοποιούν μεθόδους που αντιβαίνουν στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και για αυτό το λόγο η Maersk προτιμά να αλλάξει νηολόγια στα πλοία της πριν τα αποσύρει προς διάλυση.
Κατά την ΜΚΟ η Maersk είναι μια ευρωπαϊκή εταιρεία και θα πρέπει να συμμορφώνεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων μιας σημαίας ευκαιρίας για να αποφύγει τους ευρωπαϊκούς κανόνες ενός πλοίου νηολογημένου στην ΕΕ ειδικά σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και ασφάλειας των εργαζομένων είναι σκανδαλώδης και θα υπονομεύσει σοβαρά την αξιοπιστία της δήλωσε εκπρόσωπος της Clean Shipping στα διεθνή ΜΜΕ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.