
Tην αντίδραση ΜΚΟ και διεθνών ΜΜΕ έχει προκαλέσει η απόφαση του Ομίλου Maersk να ανακυκλώσει πλοία της ώστε να περιορίσει τον αριθμό του παγκόσμιου στόλου στα ξηρά φορτία, αλλά κυρίως να παραβλέψει την πρόσφατη ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία για την ανακύκλωση των πλοίων, εκμεταλλευόμενη τα παραθυράκια που προσφέρουν κάποια ανοικτά νηολόγια και σημαίες ευκαιρίας. εκτός ΕΕ. Η περιβαλλοντική οργάνωση Clean Shipping (CSC) σε δελτίο Τύπου της προς τα ΜΜΕ θεωρεί ότι ο όμιλος υπονομεύει την αξιοπιστία του ως υπεύθυνος φορέα εκμετάλλευσης πλοίων που βρίσκονται στο τέλος της ‘ζωής’ τους και ακολουθεί μια δυσνόητη τακτική σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, επιλέγοντας από τη μια μεριά τα διαλυτήρια της Ινδίας αλλά από την άλλη πλευρά επιμένοντας σε νομοθεσίες που αφορούν τους ρίπους.
Η ναυτιλιακή εταιρεία εκτιμάται ότι θα μπορούσε να κερδίσει επιπλέον 1 έως και 2 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο χρησιμοποιώντας τα διαλυτήρια στο Alang, στην Ινδία. Τα διαλυτήρια στην συγκεκριμένη περιοχή χρησιμοποιούν μεθόδους που αντιβαίνουν στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και για αυτό το λόγο η Maersk προτιμά να αλλάξει νηολόγια στα πλοία της πριν τα αποσύρει προς διάλυση.
Κατά την ΜΚΟ η Maersk είναι μια ευρωπαϊκή εταιρεία και θα πρέπει να συμμορφώνεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων μιας σημαίας ευκαιρίας για να αποφύγει τους ευρωπαϊκούς κανόνες ενός πλοίου νηολογημένου στην ΕΕ ειδικά σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και ασφάλειας των εργαζομένων είναι σκανδαλώδης και θα υπονομεύσει σοβαρά την αξιοπιστία της δήλωσε εκπρόσωπος της Clean Shipping στα διεθνή ΜΜΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ