
Παραμένει ζητούμενο για τη νορβηγική οικονομία, όπως τονίστηκε από επίσημα κυβερνητικά χείλη, μία νέα αναπτυξιακή δυναμική, παρά το γεγονός ότι η αγορά του αργού πετρελαίου εμφανίζει τον τελευταίο καιρό σημάδια βελτίωσης.
Με βάση τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής της χώρας, «η ύφεση στη νορβηγική πετρελαϊκή βιομηχανία συνεχίζεται, παρά την αισθητή αύξηση των τιμών του πετρελαίου από το χαμηλότερο επίπεδο στο οποίο είχαν βρεθεί τον Ιανουάριο του 2016».
Οι τιμές του αργού πετρελαίου βρίσκονται λίγο πιο πάνω από τα επίπεδα των $50 ανά βαρέλι (Brent Crude Oil, $50,04), έχοντας καταγράψει σημαντική άνοδο σε σχέση με τις αρχές του χρόνου, που αγγίζει το 80%. Η ανάκαμψη στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου έρχεται ως επακόλουθο της ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, μολονότι αυτή χαρακτηρίζεται από βραδύ ρυθμό. Και σίγουρα, επισημαίνουν νορβηγικές κυβερνητικές πηγές, θα χρειαστεί πολύς καιρός μέχρι η τιμή του πετρελαίου να επανακτήσει τα επίπεδα στα οποία είχε φτάσει το 2012, των $109,45.
H Στατιστική Αρχή της Νορβηγίας σε έκθεσή της σημειώνει ότι η ισχυρή ζήτηση για πετρέλαιο άρχισε να φθίνει από τα τέλη, περίπου, του 2013, οδηγώντας σε ύφεση και τις τιμές του αργού πετρελαίου. Αυτή η εξέλιξη επηρέασε άμεσα και αρνητικά τη νορβηγική οικονομία, η οποία βασίζεται κυρίως στα έσοδα από την εξαγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Και μπορεί κατά το 2015 η νορβηγική οικονομία να κατέγραψε το 2015 ρυθμό ανάπτυξης 1%, φέτος όμως αναμένεται να εισέλθει σε αρνητικούς ρυθμούς. Κάτι που αποδίδεται στις χαμηλές τιμές του πετρελαίου αλλά και στη σημαντική μείωση των επενδύσεων σε νέες αλλά και σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις σε όλη την πετρελαϊκή βιομηχανία. Και αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με την κυβέρνηση του Όσλο, αναμένεται άμεσα να πλήξει και άλλους κλάδους της οικονομίας.
Παρ’ όλ’ αυτά εκφράζεται μέσα από την έκθεση της Στατιστικής Αρχής της Νορβηγίας η αισιοδοξία ότι μεσοπρόθεσμα θα υπάρξει μία αύξηση τις τιμής του πετρελαίου προς τα 60 δολάρια, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει προς θετική κατεύθυνση και τη νορβηγική οικονομία.
Φωτό: flickr.com/ Yeahgoods/Statoil
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ