
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Πτώση των προσφερόμενων τιμών και μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος ήταν τα χαρακτηριστικά και της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω των αυξανόμενων φημών ότι οι νέοι προϋπολογισμοί στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν θα επιφέρουν πρόσθετη φορολογία. Στην παρούσα φάση όλοι περιμένουν τις εξελίξεις, όπου αν τελικά επιβληθεί πρόσθετος φόρος, τότε αναμφίβολα θα δούμε και τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν αντίστοιχα και την αγορά γενικότερα να χάνει τον βηματισμό της.
Στην Ινδία, το αγοραστικό ενδιαφέρον βρίσκεται στο ναδίρ και οι όποιοι ελάχιστοι End Buyers δείχνουν κάποιο ενδιαφέρον, είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα προσφερόμενων τιμών που ουσιαστικά είναι σαν στην πραγματικότητα να μην ενδιαφέρονται να αγοράσουν.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας «στοκάρει» μεγάλο αριθμό πλοίων από τις προηγούμενες εβδομάδες, απέχει από την αγορά έως ότου κατατεθεί ο νέος προϋπολογισμός και διαπιστωθεί αν τελικά θα επιβληθούν φορολογικές αυξήσεις στον κλάδο των διαλύσεων.
Στο Πακιστάν, η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού έχει μηδενίσει κάθε αγοραστικό ενδιαφέρον καθώς θεωρείται σίγουρο ότι θα επιβληθεί πρόσθετη φορολογία., ενώ η κατάθεση του προϋπολογισμού θα καθυστερήσει περίπου μία εβδομάδα λόγω ότι ο Πρωθυπουργός του Πακιστάν είναι στο Λονδίνο για εγχείρηση ανοικτής καρδιάς.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 702,455 DWT περίπου, εκ των οποίων το 71% (500,351 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 7% (45,831 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 22% (156,273 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ