
Δεκαεπτά χρόνια αφότου άρχισαν οι εργασίες κάτω από τις ελβετικές Άλπεις, η μεγαλύτερη και βαθύτερη σήραγγα στον κόσμο εγκαινιάστηκε επίσημα προ ημερών. Το τούνελ Gotthard, μήκους 57 χιλιομέτρων προσφέρει πλέον μια σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας κάτω από τις Άλπεις, συνδέοντας τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη. Και κατά την χαρακτηριστική ελβετική ακρίβεια, αυτό το μεγάλο επίτευγμα της μηχανικής ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
«Ο κύριος λόγος για την κατασκευή της σήραγγας ήταν να μεταφέρουμε την κυκλοφορία των εμπορευμάτων από τον αυτοκινητόδρομο στα τρένα» δήλωσε ο Simon Peggs της AlpTransit Gotthard. «Οι αυτοκινητόδρομοι ‘φορτώνονται’ όλο και περισσότερο κάθε χρόνο και εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 οι δρόμοι θα αποκλειστούν τόσο πολύ, που κάτι έπρεπε να γίνει». «Τα αγαθά της Ευρώπης, όπως το ιταλικό κρασί για τις Κάτω Χώρες ή τα γερμανικά αυτοκίνητα για την Ελλάδα, πρέπει να διασχίσουν τις Άλπεις. Τώρα θα είναι σε θέση να το πράξουν πιο γρήγορα, με πιο ασφαλείς συνθήκες και πιο φθηνά», υπογράμμισε ο κ. Simon Peggs.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ελληνικό Τύπο το τούνελ Gotthard, θα αλλάξει τους συσχετισμούς δυνάμεων στο γεωγραφικό χάρτη. Μερίδα του ελληνικού Τύπου υποστηρίζει ότι όπως η πρόσφατη διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ αύξησε το γεωπολιτικό ρόλο του Πειραιά, του εγγυτέρου λιμένα στην ηπειρωτική Ευρώπη, γιατί μετά τη διάνοιξη είναι δυνατό να μεταφέρονται μεγαλύτερα φορτία και να αποφεύγεται ο θαλάσσιος δρόμος της Νότιας Αφρικής, έτσι και η διάνοιξη του τούνελ του Gotthard στην Ελβετία αυξάνει το γεωπολιτικό ρόλο των λιμένων Ρότερνταμ και Γένοβας (ανταγωνιστικό του Πειραιά στη Μεσόγειο).
Η μεγάλη εικόνα δείχνει ότι μειώνεται κατά μία ώρα η απόσταση του άξονα βορρά-νότου και ταυτόχρονα γίνεται ασφαλέστερη. Και κυρίως επιταχύνεται η μεταφορά εμπορευμάτων στον άξονα Ρότερνταμ-Ελβετίας-Γένοβας.
Γεγονός είναι ότι η γραμμή, η οποία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πλήρως τον προσεχή Δεκέμβριο, θα δημιουργήσει ένα κύριο σιδηροδρομικό διάδρομο σε όλη την Ευρώπη από το ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ στα βόρεια, ως το ιταλικό λιμάνι της Γένοβας στη Μεσόγειο. Αναμένεται ότι τα οικονομικά οφέλη από την αύξηση της αποδοτικότητας του εμπορίου και τα ταξίδια θα αποσβέσουν το κόστος των 12 δις κατασκευής της σήραγγας.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΕΡΑ ALEXANDRA WEY, URS FLUEELER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ