
Δεκαεπτά χρόνια αφότου άρχισαν οι εργασίες κάτω από τις ελβετικές Άλπεις, η μεγαλύτερη και βαθύτερη σήραγγα στον κόσμο εγκαινιάστηκε επίσημα προ ημερών. Το τούνελ Gotthard, μήκους 57 χιλιομέτρων προσφέρει πλέον μια σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας κάτω από τις Άλπεις, συνδέοντας τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη. Και κατά την χαρακτηριστική ελβετική ακρίβεια, αυτό το μεγάλο επίτευγμα της μηχανικής ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
«Ο κύριος λόγος για την κατασκευή της σήραγγας ήταν να μεταφέρουμε την κυκλοφορία των εμπορευμάτων από τον αυτοκινητόδρομο στα τρένα» δήλωσε ο Simon Peggs της AlpTransit Gotthard. «Οι αυτοκινητόδρομοι ‘φορτώνονται’ όλο και περισσότερο κάθε χρόνο και εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 οι δρόμοι θα αποκλειστούν τόσο πολύ, που κάτι έπρεπε να γίνει». «Τα αγαθά της Ευρώπης, όπως το ιταλικό κρασί για τις Κάτω Χώρες ή τα γερμανικά αυτοκίνητα για την Ελλάδα, πρέπει να διασχίσουν τις Άλπεις. Τώρα θα είναι σε θέση να το πράξουν πιο γρήγορα, με πιο ασφαλείς συνθήκες και πιο φθηνά», υπογράμμισε ο κ. Simon Peggs.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ελληνικό Τύπο το τούνελ Gotthard, θα αλλάξει τους συσχετισμούς δυνάμεων στο γεωγραφικό χάρτη. Μερίδα του ελληνικού Τύπου υποστηρίζει ότι όπως η πρόσφατη διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ αύξησε το γεωπολιτικό ρόλο του Πειραιά, του εγγυτέρου λιμένα στην ηπειρωτική Ευρώπη, γιατί μετά τη διάνοιξη είναι δυνατό να μεταφέρονται μεγαλύτερα φορτία και να αποφεύγεται ο θαλάσσιος δρόμος της Νότιας Αφρικής, έτσι και η διάνοιξη του τούνελ του Gotthard στην Ελβετία αυξάνει το γεωπολιτικό ρόλο των λιμένων Ρότερνταμ και Γένοβας (ανταγωνιστικό του Πειραιά στη Μεσόγειο).
Η μεγάλη εικόνα δείχνει ότι μειώνεται κατά μία ώρα η απόσταση του άξονα βορρά-νότου και ταυτόχρονα γίνεται ασφαλέστερη. Και κυρίως επιταχύνεται η μεταφορά εμπορευμάτων στον άξονα Ρότερνταμ-Ελβετίας-Γένοβας.
Γεγονός είναι ότι η γραμμή, η οποία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πλήρως τον προσεχή Δεκέμβριο, θα δημιουργήσει ένα κύριο σιδηροδρομικό διάδρομο σε όλη την Ευρώπη από το ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ στα βόρεια, ως το ιταλικό λιμάνι της Γένοβας στη Μεσόγειο. Αναμένεται ότι τα οικονομικά οφέλη από την αύξηση της αποδοτικότητας του εμπορίου και τα ταξίδια θα αποσβέσουν το κόστος των 12 δις κατασκευής της σήραγγας.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΕΡΑ ALEXANDRA WEY, URS FLUEELER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ