
Η κατασκευή της μεγαλύτερης ζώνης ελεύθερου εμπορίου στο Κέρας της Αφρικής, από Κινέζους στο κρατίδιο του Τζιμπουτί, σηματοδοτεί τη νέα τάξη πραγμάτων αλλά και της ευοίωνες προοπτικές για το εμπόριο και τη ναυτιλία στην ευρύτερη και μέχρι πρόσφατα παραμελημένη περιοχή.
Η αύξηση των νέων επιχειρήσεων και των εμπορικών δραστηριοτήτων στη βορειοανατολική Αφρική αλλά και σε όλα τα αφρικανικά κράτη στον Ινδικό Ωκεανό και στην Ερυθρά Θάλασσα προκαλεί το ενδιαφέρον τόσο των Κινέζων όσο και των Αράβων επενδυτών που προσπαθούν πλέον να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες στα λιμάνια της συγκεκριμένης περιοχής.
Η νέα σύμβαση μεταξύ του Τζιμπουτί και της Κίνας που αφορά την κατασκευή του νέου λιμένα και της ελεύθερης ζώνης του Τζιμπουτί, το οποίο βρίσκεται σε στρατηγική θέση στο σταυροδρόμι της Ερυθράς Θάλασσας θα ταράξει σύμφωνα με ειδικούς τα λιμνάζοντα ύδατα των Eμιρατινών εταιρειών που εκμεταλλευόντουσαν το λιμένα τα τελευταία 21 χρόνια. Τα ΗΑΕ και η Σαουδική Αραβία επιθυμούν να διατηρήσουν ένα στρατηγικό ρόλο στα “αδερφά” κράτη της Αφρικής τόσο για επενδυτικούς λόγους όσο και για αμυντικούς λόγους αφού οι εξτρεμιστικές οργανώσεις, ειδικά στην Κένυα αλλά και, στη Σομαλία προκαλούν ανησυχία στο Ριάντ και στο Άμπου Ντάμπι.
Η Κίνα ωστόσο είναι ένας σημαντικός οικονομικός εταίρος για το Τζιμπουτί, παρέχοντας χρηματοδότηση για πολλά μεγάλα έργα, μεταξύ των οποίων και την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Τζιμπουτί και της Αιθιοπίας.
Η παραγωγή πετρελαίου στο νότιο Σουδάν, η αγροτική παραγωγή και ο ορυκτός πλούτος στην Αιθιοπία και την Ερυθραία αλλά και οι δυνατότητες ανοικοδόμησης και κατασκευής σημαντικών έργων στη Σομαλία και στις ημιαυτόνομες βόρειες επαρχίες της, προκαλούν το ενδιαφέρον των επενδυτών που αναζητούν νέες ευκαιρίες στον παγκόσμιο γεωπολιτικό χάρτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ