
Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 δέχθηκαν περισσότερες παραγγελίες για νέα πλοία σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους στην Ασία. Αυτό τονίζεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Γερμανική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Μηχανικής (VSM).
Συγκεκριμένα, από το σύνολο των 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων παραγγελιών για νέες μονάδες σε παγκόσμια κλίμακα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία κέρδισαν παραγγελίες ύψους 3,7 δις δολαρίων, περισσότερο από το 50 τοις εκατό του συνόλου, με τις περισσότερες εξ αυτών να αφορούν τον την κατασκευή νέων κρουαζιερόπλοιων.
Τα ναυπηγεία της Γερμανίας βρίσκονται στην κορυφή των νέων παραγγελιών, βιώνοντας μία περίοδο σημαντικής ανάπτυξης. Συγκεκριμένα τα ναυπηγεία του Meyer Werft κατάφεραν να αναλάβουν την κατασκευή τεσσάρων νέων κρουαζιερόπλοιων από τις εταιρείες Saga Cruises και Disney Cruise Line.
Από την άλλη και ο γερμανικός ναυπηγικός όμιλος Lloyd Werft ανέλαβε προ ημερών από την Μαλαισιανή εταιρεία Genting Group την εντολή κατασκευής δέκα νέων κρουαζιερόπλοιων, συνολικής αξίας 3,65 δις ευρώ.
Εξίσου καλή, όμως, είναι και η εικόνα στα ιταλικά ναυπηγεία και κυρίως στα ναυπηγεία Fincantieri, τα οποία έχουν αναλάβει τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων για την Carnival, ενώ αναμένουν την υπογραφή συμφωνίας για την έναρξη εργασιών κατασκευής τεσσάρων νέων κρουαζιερόπλοιων για την εταιρεία Costa Asia, ειδικά σχεδιασμένα για την κινεζική αγορά, ενώ αναμένουν και την υπογραφή συμφωνίας για ναυπήγηση ακόμα δύο πλοίων, ένα για την P&O Cruises Australia και ένα για την Princess Cruises. Όμως, στα ναυπηγεία Fincantieri, στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, παραγγελία για ένα νέο κρουαζιερόπλοιο έδωσε και η Norwegian Cruise Line Holdings.
Ο Reinhard Lüken, διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Μηχανικής, δήλωσε ότι αυτή η στροφή προς ευρωπαϊκά ναυπηγεία είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται εδώ και πάρα πολύ καιρό. Και για τον ίδιο αυτή η εξέλιξη είναι πολύ ελπιδοφόρα, και ιδίως με δεδομένο ότι οι Ασιάτες ανταγωνιστές των ευρωπαϊκών ναυπηγείων αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα, που καθιστά το μέλλον τους από προβληματικό έως αβέβαιο.
Φωτό: http://www.lloydwerft.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ