
Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 δέχθηκαν περισσότερες παραγγελίες για νέα πλοία σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους στην Ασία. Αυτό τονίζεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Γερμανική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Μηχανικής (VSM).
Συγκεκριμένα, από το σύνολο των 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων παραγγελιών για νέες μονάδες σε παγκόσμια κλίμακα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία κέρδισαν παραγγελίες ύψους 3,7 δις δολαρίων, περισσότερο από το 50 τοις εκατό του συνόλου, με τις περισσότερες εξ αυτών να αφορούν τον την κατασκευή νέων κρουαζιερόπλοιων.
Τα ναυπηγεία της Γερμανίας βρίσκονται στην κορυφή των νέων παραγγελιών, βιώνοντας μία περίοδο σημαντικής ανάπτυξης. Συγκεκριμένα τα ναυπηγεία του Meyer Werft κατάφεραν να αναλάβουν την κατασκευή τεσσάρων νέων κρουαζιερόπλοιων από τις εταιρείες Saga Cruises και Disney Cruise Line.
Από την άλλη και ο γερμανικός ναυπηγικός όμιλος Lloyd Werft ανέλαβε προ ημερών από την Μαλαισιανή εταιρεία Genting Group την εντολή κατασκευής δέκα νέων κρουαζιερόπλοιων, συνολικής αξίας 3,65 δις ευρώ.
Εξίσου καλή, όμως, είναι και η εικόνα στα ιταλικά ναυπηγεία και κυρίως στα ναυπηγεία Fincantieri, τα οποία έχουν αναλάβει τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων για την Carnival, ενώ αναμένουν την υπογραφή συμφωνίας για την έναρξη εργασιών κατασκευής τεσσάρων νέων κρουαζιερόπλοιων για την εταιρεία Costa Asia, ειδικά σχεδιασμένα για την κινεζική αγορά, ενώ αναμένουν και την υπογραφή συμφωνίας για ναυπήγηση ακόμα δύο πλοίων, ένα για την P&O Cruises Australia και ένα για την Princess Cruises. Όμως, στα ναυπηγεία Fincantieri, στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, παραγγελία για ένα νέο κρουαζιερόπλοιο έδωσε και η Norwegian Cruise Line Holdings.
Ο Reinhard Lüken, διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Μηχανικής, δήλωσε ότι αυτή η στροφή προς ευρωπαϊκά ναυπηγεία είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται εδώ και πάρα πολύ καιρό. Και για τον ίδιο αυτή η εξέλιξη είναι πολύ ελπιδοφόρα, και ιδίως με δεδομένο ότι οι Ασιάτες ανταγωνιστές των ευρωπαϊκών ναυπηγείων αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα, που καθιστά το μέλλον τους από προβληματικό έως αβέβαιο.
Φωτό: http://www.lloydwerft.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ