
Η παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας βιώνει μία εποχή ισχυρής ανάπτυξης αλλά και έντονου ανταγωνισμού, ο οποίος ωθεί τις εταιρείες σε νέα επενδυτικά σχέδια. Έτσι, ενώ το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το «Harmony of the Seas», το τρίτο πλοίο της νέας κατηγορίας «OASIS» της Royal Caribbean International, έχει πλέον αρχίσει τα δρομολόγιά του, η εταιρεία σχεδιάζει ήδη τα επόμενα βήματά της.
Συγκεκριμένα, λίγο μετά την καθέλκυση από τα γαλλικά ναυπηγεία STX France του «Harmony of the Seas», η Royal Caribbean Cruises Ltd και τα γαλλικά ναυπηγεία προχώρησαν σε προκαταρκτικές συζητήσεις και κατ’ αρχήν συμφωνία για την κατασκευή ενός νέου, πέμπτου πλοίου της κατηγορίας «OASIS», με στόχο να είναι έτοιμο για ταξίδια του 2021.
Πέραν, όμως, αυτού του νέου πλοίου της κατηγορίας «Oasis», η Royal Caribbean σχεδιάζει την κατασκευή δύο νέων πλοίων για την θυγατρική της, την «Celebrity Cruises». Σύμφωνα με το σχεδιασμό τα δύο νέα πλοία θα πρέπει να παραδοθούν το 2021 και 2022, για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες της «Celebrity», η οποία στοχεύει στο κοινό των πολυτελών πλοίων.
Πέραν της Royal Caribbean, όμως, και οι άλλες εταιρείες κρουαζιέρας σχεδιάζουν νέες ναυπηγήσεις. Έτσι, η “Crystal Cruises” κατασκευάζει ήδη στα γερμανικά ναυπηγεία Lloyd Werft στο Μπρεμερχάφεν το πρώτο από τα τρία νέα πλοία της, που ανήκει στην κατηγορία «Exclusive». Το νέο της πλοίο θα μπορεί να φιλοξενήσει 1.000 επιβάτες, θα μπορεί να πλέει και στις πολικές περιοχές, ενώ αναμένεται να καθελκυστεί το 2019.
Η γερμανική αγορά κρουαζιέρας, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, βιώνει και αυτή τα τελευταία χρόνια μία ισχυρή άνθηση. Συγκεκριμένα μετά το «AIDA prima», που έχει ξεκινήσει ήδη από τον Απρίλιο τα ταξίδια του από το Αμβούργο, η γερμανική εταιρεία κρουαζιέρας “AIDA Cruises” παραλαμβάνει τον προσεχή Ιούλιο ένα ακόμα πλοίο: το “Mein Schiff 5”. Το “Mein Schiff 5” είναι ένα κρουαζιερόπλοιο που διαθέτει περισσότερες από 1.200 καμπίνες επιβατών, διαθέτει 15 καταστρώματα και θα έχει συνολικό μήκος 295 μέτρα. Το νέο πλοίο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της γερμανικής αγοράς.
Νέο πλοίο, όμως, που θα απευθύνεται στο γερμανικό κοινό κρουαζιέρας παραλαμβάνει στις 15 Ιουλίου από τα ναυπηγεία Turku, στην Φινλανδία -τα οποία ανήκουν στο γερμανικό ναυπηγικό όμιλο Meyer- η TUI Cruises. Πρόκειται για το «Travemünde», το οποίο με homeport το Κίελο θα προσφέρει στην γερμανική αγορά κρουαζιέρες προς Νορβηγία, Δανία και στις βόρειες ακτές της Φινλανδίας στην Θάλασσα του Μπάρεντς.
Φωτό: AIDA Cruises/Sonja Gurris/Daniel Fischer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ