
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στασιμότητα επικρατεί στην αγορά με το Δείκτη BDI ύστερα από το υψηλό του έτους των 715 μονάδων στις 27 Απριλίου, 2016, να έχει παγιωθεί περί των 600 μονάδων, και να δείχνει ότι τα σημεία αντίστασης σε αυτά τα επίπεδα είναι ισχυρά.
Την αντίστοιχη περίοδο το 2015, ο BDI βρισκότανε στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά, επίπεδα τα οποία επικράτησαν μέχρι τα μέσα Ιουνίου, όπου ύστερα άρχισε η ανοδική του πορεία ξεπερνώντας τις 1,000 μονάδες στα μέσα Ιουλίου, φτάνοντας στις 1,200 την 1η εβδομάδα του Αυγούστου και μετέπειτα ξεκίνησε η συνεχόμενη πτωτική του πορεία για να φτάσουμε στο ιστορικό χαμηλό των 290 μονάδων στις 10 Φεβρουαρίου του 2016.
Σε ένα Παγκόσμιο περιβάλλον όπου η ζήτηση είναι περιορισμένη και η υπέρ-προσφορά τονάζ είναι αναμφισβήτητα δεδομένη, όλες οι ελπίδες εναπόκεινται στον τομέα των διαλύσεων, καθώς η ζήτηση εν γένει δεν αναμένεται να ισχυροποιηθεί, με μόνη εξαίρεση τα εποχικά spikes όπως αυτό που διανύουμε τώρα.
Αναφορικά με τον τομέα των διαλύσεων, εκτιμάται ότι για το 2016 θα μπορούσαν να φτάσουν έως και το 7% του υπάρχοντος στόλου, με την προϋπόθεση ότι θα συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, αλλά λόγω της αναμενόμενης εποχικής αύξησης των ναύλων, η οποία θα λειτουργήσει ανασταλτικά στον τομέα των διαλύσεων, θα έχει σαν αποτέλεσμα τελικά ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων του έτους να κλείσει στο 5% του υπάρχοντος στόλου.
Το 1ο τρίμηνο του έτους σημαδεύτηκε από μία «καταστροφική» αγορά λόγω της εποχικής μείωσης της ζήτησης σε Iron Ore και στα σιτηρά αλλά και στις αρνητικές εξελίξεις στις εισαγωγές Coal από την Κίνα και την Ινδία. Στα μέσα του 2ου τριμήνου η αγορά άρχισε να δείχνει σημάδια βελτίωσης λόγω της καθιερωμένης έναρξης των εξαγωγών σιτηρών από την Νότιο Αμερική αλλά και την αύξηση σε Iron Ore και Coal από την Κίνα.
Τον Φεβρουάριο, οι εισαγωγές Coal από την Κίνα έφτασαν στο χαμηλότερο σημείο από τις αρχές του 2011, αλλά τον Μάρτιο έφτασαν στο υψηλότερο σημείο από τον Ιούλιο του 2015, κλείνοντας στους 20 εκ. τόνους. Η αύξηση των εισαγωγών Coal από την Κίνα τον Μάρτιο, οφείλεται στην αυξημένες ανάγκες για παραγωγή ενέργειας αλλά και στην χρήση του για παραγωγή σιδήρου. Στον αντίποδα οι εισαγωγές Coal από την Ινδία η οποία είναι από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς, ήταν μειωμένη, λόγω των υψηλών αποθεμάτων, της εγχώριας παραγωγής αλλά και την έλλειψη χρηματοδότησης για εισαγωγές.
Οι απόψεις που ακούγονται στην αγορά ότι η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος και πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί, πιστεύοντας όμως ότι κάτι θα συμβεί και η αγορά θα εκτοξευθεί, ακούγονται απλά σαν ευσεβείς πόθοι καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη, προσφορά – ζήτηση (Παγκόσμια ανάπτυξη και Εμπόριο) δεν συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Από την άλλη όμως, όπως πάντα, σε περιόδους κρίσης παρουσιάζονται ιδιαίτερα ελκυστικές ευκαιρίες. Έτσι και σε αυτή την περίπτωση η αγορά των μοντέρνων μεταχειρισμένων πλοίων είναι ιδιαίτερα ελκυστική για εταιρείες με υγιής ισολογισμούς και αναγκαία ρευστότητα ώστε να ξεπεράσουν την σκόπελο της χαμηλής αγοράς που όπως όλα συνηγορούν θα χαρακτηρίσει στο σύνολο της και το 2016.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘BESIKTAS’ 179.843 DWT (2011 – Daehan) και το ‘BESIKTAS TURKMENISTAN’ 179.797 DWT (2011 – Daehan) πουλήθηκαν en bloc σε Έλληνες στα $ 23 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα Kamsarmax/Panamax, τo ‘SRI PREM VEENA’ 82.459 DWT (2007 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 9,3 εκ., το ‘GRAND OCEAN’ 81.622 DWT (2012 – Guangzhou Longxue) πουλήθηκε στα $ 12,4 εκ., το ‘MIRAERO ACE’ 81.420 DWT (2012 – Sungdong) με Index Linked Charter έως τον Μάιο-Νοέμβριο 2017 πουλήθηκε πάνω από τα $ 14 εκ. και το ‘NORDWESER’ 75.321 DWT (2001 – Hyundai Samho) αγοράστηκε από την Erasmus Maritime στα $ 4,4 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘FREDERIKE SELMER’ 56.847 DWT (2009 – Taizhou Sanfu) πουλήθηκε στα $ 6 εκ. και το ‘CHRISTOPH S’ 56.770 DWT (Jiangsu Hantong) αγοράστηκε από την AB maritime στα $ 6,9 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘SIGNAL MAYA’ 46.843 DWT (2005 – Nakai Zosen Setoda), Pumproom Type, αγοράστηκε από την Benetech στα $ 15,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ