
Στις αρχές Μαΐου εντοπίσθηκε σε ακτή της Λιβερίας ένα εγκαταλελειμμένο δεξαμενόπλοιο, το Tamaya 1, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για την τύχη του πληρώματος αλλά και για το πως κατέληξε εκεί. Στο πλοίο μήκους 63 μέτρων και με σημαία Παναμά δεν βρισκόταν κανένα μέλος του πληρώματος, ενώ έλειπε και η σωσίβια λέμβος.
Τελικά ο ιδιοκτήτης του πλοίου βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες. Πρόκειται για τον Robert M. Saigba, ο οποίος συναντήθηκε στις 13 Μαΐου με τις τοπικές αρχές της Λιβερίας και ανακοίνωσε πως το δεξαμενόπλοιο του ανήκει.
Σχετικά με τις συνθήκες που οδήγησαν το πλοίο να προσαράξει χωρίς πλήρωμα σε παραλία κοντά στο Robertsport της Λιβερίας, ανέφερε πως το πλοίο είχε ξεκινήσει το ταξίδι του από το Ντακάρ, την πρωτεύουσα της Σενεγάλης στις 22 Απριλίου. Αλλά κατά την διάρκεια του ταξιδιού του προς τη Νιγηρία λόγω μηχανικής βλάβης κατέστη ακυβέρνητο, ενώ ο πλοίαρχος θεώρησε ότι ο κίνδυνος να βυθιστεί ήταν άμεσος και μεγάλος.
Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του πλοίου, το πλήρωμα χρησιμοποίησε για την διάσωσή του την σωσίβια λέμβο, μέχρι που εντοπίστηκε και περισυνελέχθη από ένα αλιευτικό σκάφος. Η σωσίβια λέμβος βρέθηκε κοντά στην παραθαλάσσια πόλη της Εντίνα στη Λιβερία. 125 μίλια μακρυά από το σημείο που προσάραξε το Tamaya 1.
Οι τοπικές αρχές του Robertsport εξετάζουν τόσο τον ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου όσο και δύο μέλη του πληρώματος, που τον συνοδεύουν, για να διαλευκάνουν πλήρως την υπόθεση.
Στο βίντεο που ακολουθεί, από το επίσημο κανάλι της «The Telegraph» στο YouTube, μπορείτε να δείτε εικόνες από το πλοίο Tamaya 1, όπως αυτό βρέθηκε προσαραγμένο στην παραλία του Robertsport.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=0MRisXtCWZo
Φωτό: www.youtube.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ