
Οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι πλέον υποχρεωμένες να προσαρμοστούν στους κατά πολύ αυστηρότερους -σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα- περιβαλλοντικούς κανονισμούς για την Βαλτική Θάλασσα.
Σε συνάντηση που έλαβε χώρα το Σάββατο 21 Μαΐου στο γερμανικό λιμάνι του Ρόστοκ, παρουσιάστηκαν τα υπάρχοντα συστήματα για την επεξεργασία των αποβλήτων επί των πλοίων και έγινε συζήτηση με ειδικούς εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν, έτσι ώστε να βελτιωθούν αυτά τα συστήματα.
Συγκεκριμένα, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε πάνω στο κρουαζιερόπλοιο «AIDAmar» και σε αυτή παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της ναυτιλιακής εταιρείας Aida Cruises, εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, εκπρόσωποι του λιμένα του Ρόστοκ καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας.
Να σημειωθεί ότι από το 2019 θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι πιο αυστηροί κανόνες περί επεξεργασίας και απόρριψης αποβλήτων από κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία. Στόχος είναι να περιοριστεί η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βαλτικής Θάλασσας, που επιβαρύνεται συνεχώς όχι μόνο από τα λύματα των πλοίων, αλλά και από την απόρριψη στην θάλασσα ανεπεξέργαστων αστικών λυμάτων καθώς και λιπασμάτων που χρησιμοποιούνται στην γεωργία.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς τα νεότευκτα επιβατηγά πλοία θα πρέπει να διαθέτουν ειδικές εγκαταστάσεις, όπου τα λύματά τους θα συγκεντρώνονται, θα καθαρίζονται και εν συνεχεία θα απορρίπτονται στην θάλασσα ή θα παραμένουν σε αυτές μέχρι το πλοίο να προσεγγίσει σε λιμάνι για να απορριφθούν εκεί τα λύματά του σε ειδικούς χώρους. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι λιμένες της Βαλτικής είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν αυτήν την υπηρεσία στα επιβατηγά πλοία χωρίς να αυξήσουν τα λιμενικά τέλη.
Να σημειωθεί ότι στον λιμένα του Ρόστοκ, τον οποίον προσεγγίζουν πάνω από εκατό πλοία ετησίως, ήδη παρέχεται η δυνατότητα υποδοχής των λυμάτων των πλοίων και διοχέτευσής τους στο δημοτικό σύστημα αποχέτευσης.
Από την πλευρά της η εταιρεία Aida Cruises μέσω εκπροσώπου της, επισήμανε ότι τα νεώτερα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας διαθέτουν σύγχρονα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων και δεν απορρίπτεται τίποτα στα νερά της Βαλτικής Θάλασσας. Τέλος, η εταιρεία τόνισε ότι η ίδια σεβόμενη την ανάγκη προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, θα συνεχίσει να συμμορφώνεται με όλους τους κανονισμούς περί αποφυγής θαλάσσιας ρύπανσης και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βαλτικής.
Φωτό: flickr.com/ Dana Anders
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ