
Οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι πλέον υποχρεωμένες να προσαρμοστούν στους κατά πολύ αυστηρότερους -σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα- περιβαλλοντικούς κανονισμούς για την Βαλτική Θάλασσα.
Σε συνάντηση που έλαβε χώρα το Σάββατο 21 Μαΐου στο γερμανικό λιμάνι του Ρόστοκ, παρουσιάστηκαν τα υπάρχοντα συστήματα για την επεξεργασία των αποβλήτων επί των πλοίων και έγινε συζήτηση με ειδικούς εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν, έτσι ώστε να βελτιωθούν αυτά τα συστήματα.
Συγκεκριμένα, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε πάνω στο κρουαζιερόπλοιο «AIDAmar» και σε αυτή παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της ναυτιλιακής εταιρείας Aida Cruises, εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, εκπρόσωποι του λιμένα του Ρόστοκ καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας.
Να σημειωθεί ότι από το 2019 θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι πιο αυστηροί κανόνες περί επεξεργασίας και απόρριψης αποβλήτων από κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία. Στόχος είναι να περιοριστεί η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βαλτικής Θάλασσας, που επιβαρύνεται συνεχώς όχι μόνο από τα λύματα των πλοίων, αλλά και από την απόρριψη στην θάλασσα ανεπεξέργαστων αστικών λυμάτων καθώς και λιπασμάτων που χρησιμοποιούνται στην γεωργία.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς τα νεότευκτα επιβατηγά πλοία θα πρέπει να διαθέτουν ειδικές εγκαταστάσεις, όπου τα λύματά τους θα συγκεντρώνονται, θα καθαρίζονται και εν συνεχεία θα απορρίπτονται στην θάλασσα ή θα παραμένουν σε αυτές μέχρι το πλοίο να προσεγγίσει σε λιμάνι για να απορριφθούν εκεί τα λύματά του σε ειδικούς χώρους. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι λιμένες της Βαλτικής είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν αυτήν την υπηρεσία στα επιβατηγά πλοία χωρίς να αυξήσουν τα λιμενικά τέλη.
Να σημειωθεί ότι στον λιμένα του Ρόστοκ, τον οποίον προσεγγίζουν πάνω από εκατό πλοία ετησίως, ήδη παρέχεται η δυνατότητα υποδοχής των λυμάτων των πλοίων και διοχέτευσής τους στο δημοτικό σύστημα αποχέτευσης.
Από την πλευρά της η εταιρεία Aida Cruises μέσω εκπροσώπου της, επισήμανε ότι τα νεώτερα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας διαθέτουν σύγχρονα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων και δεν απορρίπτεται τίποτα στα νερά της Βαλτικής Θάλασσας. Τέλος, η εταιρεία τόνισε ότι η ίδια σεβόμενη την ανάγκη προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, θα συνεχίσει να συμμορφώνεται με όλους τους κανονισμούς περί αποφυγής θαλάσσιας ρύπανσης και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βαλτικής.
Φωτό: flickr.com/ Dana Anders
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ