
Η κυβέρνηση της Νορβηγίας προχώρησε προ ολίγων ημερών σε εκχώρηση νέων αδειών για εξόρυξη πετρελαίου σε περιοχές της Αρκτικής σε 13 εταιρείες. Μάλιστα, μία από τις περιοχές που δόθηκε άδεια για γεωτρήσεις είναι και ένα ανεξερεύνητο -μέχρι σήμερα- τμήμα της Θάλασσας του Μπάρεντς, προκαλώντας ισχυρές αντιδράσεις από αρκετές περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Αυτή είναι η πρώτη φορά από το 1994 που η νορβηγική κυβέρνηση αποφασίζει να επιτρέψει γεωτρήσεις σε μία νέα θαλάσσια περιοχή. Και μάλιστα αυτό συμβαίνει ενώ η παραγωγή πετρελαίου στην χώρα έχει μειωθεί σε σχέση με το 2000 κατά σχεδόν 50%, λόγω της κατάρρευσης των τιμών του αργού, που με τη σειρά τους έχουν οδηγήσει σε μεγάλη μείωση και τα κρατικά έσοδα.
Επιπλέον, έχει ενδιαφέρον ότι τρεις από τις άδεις που δόθηκαν αφορούν σε οικόπεδα που γειτνιάζουν άμεσα με τα θαλάσσια σύνορα Νορβηγίας και Ρωσίας, σε μία περιοχή την οποία μέχρι πρότινος διεκδικούσαν και οι δύο χώρες και η οποία από το 2010 και μετά -έπειτα από σύναψη σχετικής συμφωνίας- βρίσκεται υπό την κυριότητα της Νορβηγίας.
Από αυτές τις συγκεκριμένες τρεις νέες άδειες, η μία δόθηκε στον κρατικό πετρελαϊκό γίγαντα Statoil, και αφορά στο βορειότερο θαλάσσιο οικόπεδο, για το οποίο έχουν δοθεί ποτέ δικαιώματα γεώτρησης από τη νορβηγική κυβέρνηση. Η δεύτερη άδεια δόθηκε, επίσης, σε μία νορβηγική εταιρεία την Det Norske, ενώ η τρίτη πήγε στην ρωσική Lukoil.
Από την πλευρά του ο υπουργός πετρελαίου και ενέργειας της χώρας Tord Lien σε δήλωσή του τόνισε ότι ανοίγει πλέον για τη Νορβηγία και την πετρελαϊκή της βιομηχανία ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο. Και επισήμανε ότι «για πρώτη φορά προσφέρουμε νέες περιοχές για εξερεύνηση. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για αύξηση της απασχόλησης αλλά και οικονομικής ανάπτυξης».
Βέβαια, την αισιοδοξία της νορβηγικής κυβέρνησης δε συμμερίζονται οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως η Greenpeace. Με τον επικεφαλής της τελευταίας στη Νορβηγία να δηλώνει ότι το οικοσύστημα της Θάλασσας του Μπάρεντς είναι ιδιαιτέρως πλούσιο αλλά και ευαίσθητο και ότι εάν συμβεί ένα ατύχημα, όπως αυτό στον Κόλπο του Μεξικού στην πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου της BP, τότε αυτό θα σημάνει μία ανυπολόγιστη καταστροφή για αυτήν την θαλάσσια περιοχή.
Φωτό: flickr.com/GeirB
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ