
Η κυβέρνηση της Νορβηγίας προχώρησε προ ολίγων ημερών σε εκχώρηση νέων αδειών για εξόρυξη πετρελαίου σε περιοχές της Αρκτικής σε 13 εταιρείες. Μάλιστα, μία από τις περιοχές που δόθηκε άδεια για γεωτρήσεις είναι και ένα ανεξερεύνητο -μέχρι σήμερα- τμήμα της Θάλασσας του Μπάρεντς, προκαλώντας ισχυρές αντιδράσεις από αρκετές περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Αυτή είναι η πρώτη φορά από το 1994 που η νορβηγική κυβέρνηση αποφασίζει να επιτρέψει γεωτρήσεις σε μία νέα θαλάσσια περιοχή. Και μάλιστα αυτό συμβαίνει ενώ η παραγωγή πετρελαίου στην χώρα έχει μειωθεί σε σχέση με το 2000 κατά σχεδόν 50%, λόγω της κατάρρευσης των τιμών του αργού, που με τη σειρά τους έχουν οδηγήσει σε μεγάλη μείωση και τα κρατικά έσοδα.
Επιπλέον, έχει ενδιαφέρον ότι τρεις από τις άδεις που δόθηκαν αφορούν σε οικόπεδα που γειτνιάζουν άμεσα με τα θαλάσσια σύνορα Νορβηγίας και Ρωσίας, σε μία περιοχή την οποία μέχρι πρότινος διεκδικούσαν και οι δύο χώρες και η οποία από το 2010 και μετά -έπειτα από σύναψη σχετικής συμφωνίας- βρίσκεται υπό την κυριότητα της Νορβηγίας.
Από αυτές τις συγκεκριμένες τρεις νέες άδειες, η μία δόθηκε στον κρατικό πετρελαϊκό γίγαντα Statoil, και αφορά στο βορειότερο θαλάσσιο οικόπεδο, για το οποίο έχουν δοθεί ποτέ δικαιώματα γεώτρησης από τη νορβηγική κυβέρνηση. Η δεύτερη άδεια δόθηκε, επίσης, σε μία νορβηγική εταιρεία την Det Norske, ενώ η τρίτη πήγε στην ρωσική Lukoil.
Από την πλευρά του ο υπουργός πετρελαίου και ενέργειας της χώρας Tord Lien σε δήλωσή του τόνισε ότι ανοίγει πλέον για τη Νορβηγία και την πετρελαϊκή της βιομηχανία ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο. Και επισήμανε ότι «για πρώτη φορά προσφέρουμε νέες περιοχές για εξερεύνηση. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για αύξηση της απασχόλησης αλλά και οικονομικής ανάπτυξης».
Βέβαια, την αισιοδοξία της νορβηγικής κυβέρνησης δε συμμερίζονται οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως η Greenpeace. Με τον επικεφαλής της τελευταίας στη Νορβηγία να δηλώνει ότι το οικοσύστημα της Θάλασσας του Μπάρεντς είναι ιδιαιτέρως πλούσιο αλλά και ευαίσθητο και ότι εάν συμβεί ένα ατύχημα, όπως αυτό στον Κόλπο του Μεξικού στην πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου της BP, τότε αυτό θα σημάνει μία ανυπολόγιστη καταστροφή για αυτήν την θαλάσσια περιοχή.
Φωτό: flickr.com/GeirB
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ