
Η κυβέρνηση της Νορβηγίας προχώρησε προ ολίγων ημερών σε εκχώρηση νέων αδειών για εξόρυξη πετρελαίου σε περιοχές της Αρκτικής σε 13 εταιρείες. Μάλιστα, μία από τις περιοχές που δόθηκε άδεια για γεωτρήσεις είναι και ένα ανεξερεύνητο -μέχρι σήμερα- τμήμα της Θάλασσας του Μπάρεντς, προκαλώντας ισχυρές αντιδράσεις από αρκετές περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Αυτή είναι η πρώτη φορά από το 1994 που η νορβηγική κυβέρνηση αποφασίζει να επιτρέψει γεωτρήσεις σε μία νέα θαλάσσια περιοχή. Και μάλιστα αυτό συμβαίνει ενώ η παραγωγή πετρελαίου στην χώρα έχει μειωθεί σε σχέση με το 2000 κατά σχεδόν 50%, λόγω της κατάρρευσης των τιμών του αργού, που με τη σειρά τους έχουν οδηγήσει σε μεγάλη μείωση και τα κρατικά έσοδα.
Επιπλέον, έχει ενδιαφέρον ότι τρεις από τις άδεις που δόθηκαν αφορούν σε οικόπεδα που γειτνιάζουν άμεσα με τα θαλάσσια σύνορα Νορβηγίας και Ρωσίας, σε μία περιοχή την οποία μέχρι πρότινος διεκδικούσαν και οι δύο χώρες και η οποία από το 2010 και μετά -έπειτα από σύναψη σχετικής συμφωνίας- βρίσκεται υπό την κυριότητα της Νορβηγίας.
Από αυτές τις συγκεκριμένες τρεις νέες άδειες, η μία δόθηκε στον κρατικό πετρελαϊκό γίγαντα Statoil, και αφορά στο βορειότερο θαλάσσιο οικόπεδο, για το οποίο έχουν δοθεί ποτέ δικαιώματα γεώτρησης από τη νορβηγική κυβέρνηση. Η δεύτερη άδεια δόθηκε, επίσης, σε μία νορβηγική εταιρεία την Det Norske, ενώ η τρίτη πήγε στην ρωσική Lukoil.
Από την πλευρά του ο υπουργός πετρελαίου και ενέργειας της χώρας Tord Lien σε δήλωσή του τόνισε ότι ανοίγει πλέον για τη Νορβηγία και την πετρελαϊκή της βιομηχανία ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο. Και επισήμανε ότι «για πρώτη φορά προσφέρουμε νέες περιοχές για εξερεύνηση. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για αύξηση της απασχόλησης αλλά και οικονομικής ανάπτυξης».
Βέβαια, την αισιοδοξία της νορβηγικής κυβέρνησης δε συμμερίζονται οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως η Greenpeace. Με τον επικεφαλής της τελευταίας στη Νορβηγία να δηλώνει ότι το οικοσύστημα της Θάλασσας του Μπάρεντς είναι ιδιαιτέρως πλούσιο αλλά και ευαίσθητο και ότι εάν συμβεί ένα ατύχημα, όπως αυτό στον Κόλπο του Μεξικού στην πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου της BP, τότε αυτό θα σημάνει μία ανυπολόγιστη καταστροφή για αυτήν την θαλάσσια περιοχή.
Φωτό: flickr.com/GeirB
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ