
Για την εταιρεία διαχείρισης των τερματικών σταθμών του λιμένα του Αμβούργου Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) το οικονομικό έτος 2016 δεν φαίνεται να ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε πτώση κατά 8% φτάνοντας τα 1,6 εκατομμύρια TEU. Από την άλλη τα έσοδα σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τέταρτο του 2015 μειώθηκαν κατά περίπου 4%, λίγο πιο κάτω από τα € 285.000.000.
Τα ενοποιημένα προ τόκων και φόρων κέρδη (EBIT) μειώθηκαν κατά σχεδόν 5% στα περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά σχεδόν 45% σε σχεδόν € 18.000.000.
Ο Klaus-Dieter Peters, πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του HHLA, σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2016 δήλωσε τα εξής «Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο λειτουργικό περιβάλλον, οι επιδόσεις της Hamburger Hafen und Logistik AG κατά το πρώτο τρίμηνο ήταν σύμφωνες με τις προσδοκίες μας. Οι όγκοι διακίνησης στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων μας κατέγραψαν μείωση σε σύγκριση με το θετικό πρώτο τρίμηνο του 2015, αλλά αυξήθηκαν σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2015».
Με αυτά τα δεδομένα ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της εταιρείας διαχείρισης του λιμένα του Αμβούργου εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το 2016 θα κλείσει εν τέλει με θετικό πρόσημο, χάρη και στη σημαντική συνεισφορά από τις εταιρείες του λιμένα που δραστηριοποιούνται στον χώρο των διατροπικών μεταφορών.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες του HHLA που δραστηριοποιούνται στον χώρο των διατροπικών μεταφορών συνεισφέρουν περίπου κατά 40% στο ενοποιημένο λειτουργικό αποτέλεσμα του ομίλου Hamburger Hafen und Logistik AG. Με αφορμή αυτό το δεδομένο ο Klaus-Dieter Peters δήλωσε ότι τα καλά αποτελέσματα των εταιρειών του ομίλου που απασχολούνται με τις διατροπικές εμπορευματικές μεταφορές καταδεικνύουν «πόσο σωστή είναι η απόφασή μας για την περαιτέρω επέκταση της δραστηριότητας αυτών των εταιρειών, με στόχο οι τελευταίες να καταστούν ο δεύτερος ισχυρότερος πυλώνας του ομίλου».
Φωτό: flickr.com/Shane Valle
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ