
Με ανακοίνωση στον ιστότοπό της η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) εκφράζει την ικανοποίησή της για το ψήφισμα που εγκρίθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) σύμφωνα με το οποίο θα καθίσταται υποχρεωτική στο μέλλον για όλα τα σκάφη η καταγραφή των εκπομπών CO2.
«Τον περασμένο Δεκέμβριο, στο Παρίσι, η διεθνής κοινότητα κατέληξε σε μία συγκεκριμένη συμφωνία σχετικά με τους στόχους της προστασίας του κλίματος εντός των εθνικών συνόρων. Τώρα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ έχουν υιοθετήσει την ίδια πολιτική για τα πλοία που πλέουν στις παγκόσμιες θάλασσες». Αυτά δήλωσε ο Ralf Nagel, Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών. Και μάλιστα τόνισε ότι «το γεγονός πως όλα τα κράτη μέλη που συμμετέχουν στην Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Marine Environment Committee – MEPC) έχουν υιοθετήσει την πολιτική συλλογής δεδομένων εκπομπών CO2 (monitoring, reporting and verification-MRV) από τα πλοία, παρά τις όποιες επιμέρους ενστάσεις, για μία ακόμα φορά υπογραμμίζει την δυνατότητα του ΙΜΟ να δρα ως ο παγκόσμιος νομοθέτης για την θαλάσσια ναυσιπλοΐα».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ψήφισμα οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να διαβιβάζουν στον ΙΜΟ τα δεδομένα που αφορούν στην κατανάλωση καυσίμου, τη διανυθείσα απόσταση και τις ώρες λειτουργίας των πλοίων τους, έτσι ώστε οι υπηρεσίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού να προχωρούν στις απαραίτητες αξιολογήσεις.
Από την πλευρά του ο Ralf Nagel τόνισε ότι «είναι σημαντικό να είναι διαθέσιμα τα δεδομένα εκπομπών αέριων ρύπων CO2 από όλα τα πλοία έτσι ώστε αυτά να αναλύονται από τις υπηρεσίες του ΙΜΟ. Και αυτό, γιατί μόνο εάν έχουμε αξιόπιστα στοιχεία μπορούμε να προχωρήσουμε σε μία σοβαρή συζήτηση και να θέσουμε τους κατάλληλους στόχους και να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για τη μείωση ακόμα περισσότερο του ήδη χαμηλού αποτυπώματος σε CO2 της ναυτιλίας».
Τέλος, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, η επίσημη αποδοχή του συγκεκριμένου συμπληρωματικού άρθρου στην Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία (MARPOL) από την MEPC τον προσεχή Οκτώβριο θεωρείται μία απλή τυπική διαδικασία.
Φωτό: flickr.com/Manfred Sommer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ