
Με ανακοίνωση στον ιστότοπό της η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) εκφράζει την ικανοποίησή της για το ψήφισμα που εγκρίθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) σύμφωνα με το οποίο θα καθίσταται υποχρεωτική στο μέλλον για όλα τα σκάφη η καταγραφή των εκπομπών CO2.
«Τον περασμένο Δεκέμβριο, στο Παρίσι, η διεθνής κοινότητα κατέληξε σε μία συγκεκριμένη συμφωνία σχετικά με τους στόχους της προστασίας του κλίματος εντός των εθνικών συνόρων. Τώρα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ έχουν υιοθετήσει την ίδια πολιτική για τα πλοία που πλέουν στις παγκόσμιες θάλασσες». Αυτά δήλωσε ο Ralf Nagel, Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών. Και μάλιστα τόνισε ότι «το γεγονός πως όλα τα κράτη μέλη που συμμετέχουν στην Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Marine Environment Committee – MEPC) έχουν υιοθετήσει την πολιτική συλλογής δεδομένων εκπομπών CO2 (monitoring, reporting and verification-MRV) από τα πλοία, παρά τις όποιες επιμέρους ενστάσεις, για μία ακόμα φορά υπογραμμίζει την δυνατότητα του ΙΜΟ να δρα ως ο παγκόσμιος νομοθέτης για την θαλάσσια ναυσιπλοΐα».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ψήφισμα οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να διαβιβάζουν στον ΙΜΟ τα δεδομένα που αφορούν στην κατανάλωση καυσίμου, τη διανυθείσα απόσταση και τις ώρες λειτουργίας των πλοίων τους, έτσι ώστε οι υπηρεσίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού να προχωρούν στις απαραίτητες αξιολογήσεις.
Από την πλευρά του ο Ralf Nagel τόνισε ότι «είναι σημαντικό να είναι διαθέσιμα τα δεδομένα εκπομπών αέριων ρύπων CO2 από όλα τα πλοία έτσι ώστε αυτά να αναλύονται από τις υπηρεσίες του ΙΜΟ. Και αυτό, γιατί μόνο εάν έχουμε αξιόπιστα στοιχεία μπορούμε να προχωρήσουμε σε μία σοβαρή συζήτηση και να θέσουμε τους κατάλληλους στόχους και να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για τη μείωση ακόμα περισσότερο του ήδη χαμηλού αποτυπώματος σε CO2 της ναυτιλίας».
Τέλος, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, η επίσημη αποδοχή του συγκεκριμένου συμπληρωματικού άρθρου στην Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία (MARPOL) από την MEPC τον προσεχή Οκτώβριο θεωρείται μία απλή τυπική διαδικασία.
Φωτό: flickr.com/Manfred Sommer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ