
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ύστερα από ένα έντονο διάστημα αγοραστικού ενδιαφέροντος η προηγούμενη εβδομάδα άρχισε να δείχνει κάποια σημάδια «κόπωσης» με τους End Buyers να εκδηλώνουν επί του πρακτέου την άρνηση τους να συμμετέχουν στην σπέκουλα των τιμών από τους Cash Buyers.
Παράλληλα, με τους μουσώνες να βρίσκονται προ των πυλών και την κατάθεση των νέων προϋπολογισμών στο Μπαγκλαντές-Πακιστάν, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για διόρθωση των τιμών το επόμενο διάστημα.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία καλά κρατεί, στα χαμηλά 66 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε ικανοποιητικά επίπεδα, έχει αρχίσει και μειώνει το αγοραστικό της ενδιαφέρον. Ενδεχομένως η αποχή αυτή να οφείλεται στην πεποίθηση των End Buyers πως η αγορά θα διορθώσει, αλλά και γιατί σύντομα οι ανταγωνιστές της λόγω των επερχόμενων προϋπολογισμών θα απέχουν από την αγορά και τότε θα είναι αυτή που θα κινεί τα νήματα.
Στο Μπαγκλαντές, το αγοραστικό ενδιαφέρον των End Buyers έχει αρχίσει και έχει φθίνουσα πορεία, καθώς η πλειοψηφία τους έχει ήδη κτίσει τα κατάλληλα αποθέματα ώστε να είναι προετοιμασμένοι για παν ενδεχόμενο από την κατάθεση του νέου Προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου.
Το Πακιστάν, ακολουθεί κατά πόδας τη στρατηγική του Μπαγκλαντές, επίσης λόγω της κατάθεσης του νέου Προϋπολογισμού που εικάζεται ότι θα επιφέρει νέους δασμούς στον κλάδο, με αποτέλεσμα σιγά σιγά την μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,091,737 DWT περίπου, εκ των οποίων το 78% (853,808 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 9% (97,793 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 13% (140,136 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 285 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 175 – $ 190 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ