
Την Τετάρτη 27 Απριλίου η Αρχή Εποπτείας της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών ενέκρινε το σχέδιο της νορβηγικής κυβέρνησης, το οποίο προβλέπει την άμεση επιστροφή προς τους πλοιοκτήτες τμήματος από τους φόρους που κατέβαλαν. Συγκεκριμένα, όπως ορίζεται στο νέο σχέδιο, οι πλοιοκτήτες θα λάβουν επιστροφές φόρου αλλά και επιστροφές χρηματικών ποσών από τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που έχουν καταβάλει για ναυτικούς, που εργάζονται σε πλοία νηολογημένα στη Νορβηγία (νηολόγια NOR και NIS).
Στόχος της νορβηγικής κυβέρνησης είναι η διασφάλιση αλλά και προώθηση της απασχόλησης των ναυτικών, που ανήκουν σε χώρες μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), σε πλοία νηολογημένα στη Νορβηγία. Στην πραγματικότητα, το Όσλο επιδιώκει με μία επιθετική φορολογική πολιτική να ενισχύσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των νορβηγικών πλοιοκτητικών εταιρειών, στον βαθμό που αυτές αποφασίσουν να προσλάβουν τους ναυτικούς, δημιουργώντας έτσι ένα νέο δυναμικό και προσοντούχο ναυτεργατικό δυναμικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τομέας των θαλάσσιων μεταφορών βιώνει συνθήκες ενός ιδιαιτέρως έντονου διεθνούς ανταγωνισμού. Αρκετά χώρες που δεν είναι μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου έχουν επιλέξει τη δημιουργία ανοικτών νηολογίων με ένα άκρως ελκυστικό φορολογικό καθεστώς.
Αυτό έχει, όμως, σαν αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός πλοιοκτητών να επιλέγει την εγγραφή των πλοίων του σε νηολόγια χωρών εκτός ΕΟΧ, κάτι που οδηγεί αρκετούς πλοιοκτήτες να επανδρώνουν τα πλοία τους με πληρώματα που δεν προέρχονται από τις χώρες μέλη του ΕΟΧ. Και αυτό συμβαίνει γιατί για την πρόσληψη ναυτικών από τη Νορβηγία αλλά και από άλλες χώρες μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου απαιτείται η καταβολή σημαντικά υψηλότερων μισθών σε σχέση με αυτούς που καταβάλλονται σε ναυτικούς χωρών εκτός ΕΟΧ.
Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο σχέδιο της νορβηγικής κυβέρνησης, που θα έχει διάρκεια δέκα ετών, θα εφαρμοστεί σε συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων, τα οποία είναι νηολογημένα στα δύο νορβηγικά νηολόγια: NOR και NIS.
Φωτό: flickr.com/B Ystebo
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ