
Αγνοώντας τις αρχικές προτάσεις της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας αλλά και της κυβέρνησης της Ιαπωνίας, η Αυστραλία ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι ανέθεσε ένα συμβόλαιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή υποβρυχίων για το Ναυτικό της σε μια γαλλική εταιρεία.
Το συγκεκριμένο συμφωνητικό, το οποίο αφορά στη μεγαλύτερη πώληση εξοπλισμών μεταξύ κρατών τα τελευταία χρόνια, αποτελεί την πρώτη μεγάλη δοκιμασία για την κυβέρνηση στην Ιαπωνία η οποία από τον Απρίλιο του 2014 ανακάλεσε τη μακροχρόνια απαγόρευση εξαγωγής όπλων στο πλαίσιο των ‘πασιφιστικών’ απαγορεύσεων του Συντάγματός της.
Η κυβέρνηση στην Καμπέρα επεδίωκε αρχικά να αγοράσει περίπου 12 νέα υποβρύχια με μια σύμβαση που θα ξεπερνούσε τα 38 δις δολάρια ΗΠΑ, ώστε να αντικαταστήσει τα υποβρύχια Collins τα οποία κατασκευάστηκαν στην Αυστραλία στη δεκαετία του 1990 με επίβλεψη Σουηδών κατασκευαστών.
Η Directions des Construction Naval Services (DCNS) της Γαλλίας θα αναλάβει πλέον την κατασκευή και θα χρησιμοποιήσει ως πρότυπο τα Baraccuda που μόλις έχουν τεθεί σε υπηρεσία. Ωστόσο τα υποβρύχια Barracuda είναι πυρηνοκίνητα, αλλά οι Αυστραλοί προτίμησαν τη χρήση ντίζελ κίνησης στα νέα υποβρύχιο που θα αγοράσουν.
Ο λόγος της αιφνίδιας απόφασης της Κανμπέρα ήταν ότι η ιαπωνική πλευρά ήταν ασαφής σχετικά με το αν τα υποβρύχια θα κατασκευαστούν στην Αυστραλία, ενώ η DCNS όχι μόνο υποσχέθηκε την κατασκευή τους στο ναυπηγείο του αυστραλιανού ΠΝ στην Αδελαΐδα, αλλά και ότι θα αγοράζει από την τοπική ‘αγορά’ σχεδόν όλα τα υλικά και μηχανήματα, εκτός από μερικές πολύ εξειδικευμένα συσκευές.
Η οικονομία της Νότιας Αυστραλίας βρίσκεται σε μεγάλη κρίση μετά το κλείσιμο του τελευταίου εργοστασίου αυτοκινήτων και η γαλλική πρόταση υποσχέθηκε να παρέχει πολλές τοπικές θέσεις εργασίας ενώ θα υποστηρίξει και την εθνική αγορά χάλυβα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ