
Αγνοώντας τις αρχικές προτάσεις της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας αλλά και της κυβέρνησης της Ιαπωνίας, η Αυστραλία ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι ανέθεσε ένα συμβόλαιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή υποβρυχίων για το Ναυτικό της σε μια γαλλική εταιρεία.
Το συγκεκριμένο συμφωνητικό, το οποίο αφορά στη μεγαλύτερη πώληση εξοπλισμών μεταξύ κρατών τα τελευταία χρόνια, αποτελεί την πρώτη μεγάλη δοκιμασία για την κυβέρνηση στην Ιαπωνία η οποία από τον Απρίλιο του 2014 ανακάλεσε τη μακροχρόνια απαγόρευση εξαγωγής όπλων στο πλαίσιο των ‘πασιφιστικών’ απαγορεύσεων του Συντάγματός της.
Η κυβέρνηση στην Καμπέρα επεδίωκε αρχικά να αγοράσει περίπου 12 νέα υποβρύχια με μια σύμβαση που θα ξεπερνούσε τα 38 δις δολάρια ΗΠΑ, ώστε να αντικαταστήσει τα υποβρύχια Collins τα οποία κατασκευάστηκαν στην Αυστραλία στη δεκαετία του 1990 με επίβλεψη Σουηδών κατασκευαστών.
Η Directions des Construction Naval Services (DCNS) της Γαλλίας θα αναλάβει πλέον την κατασκευή και θα χρησιμοποιήσει ως πρότυπο τα Baraccuda που μόλις έχουν τεθεί σε υπηρεσία. Ωστόσο τα υποβρύχια Barracuda είναι πυρηνοκίνητα, αλλά οι Αυστραλοί προτίμησαν τη χρήση ντίζελ κίνησης στα νέα υποβρύχιο που θα αγοράσουν.
Ο λόγος της αιφνίδιας απόφασης της Κανμπέρα ήταν ότι η ιαπωνική πλευρά ήταν ασαφής σχετικά με το αν τα υποβρύχια θα κατασκευαστούν στην Αυστραλία, ενώ η DCNS όχι μόνο υποσχέθηκε την κατασκευή τους στο ναυπηγείο του αυστραλιανού ΠΝ στην Αδελαΐδα, αλλά και ότι θα αγοράζει από την τοπική ‘αγορά’ σχεδόν όλα τα υλικά και μηχανήματα, εκτός από μερικές πολύ εξειδικευμένα συσκευές.
Η οικονομία της Νότιας Αυστραλίας βρίσκεται σε μεγάλη κρίση μετά το κλείσιμο του τελευταίου εργοστασίου αυτοκινήτων και η γαλλική πρόταση υποσχέθηκε να παρέχει πολλές τοπικές θέσεις εργασίας ενώ θα υποστηρίξει και την εθνική αγορά χάλυβα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ