
Μια πρόσφατη μελέτη η οποία ανατέθηκε από την ITF στο βραζιλιάνικο ινστιτούτο Fundação Homem deΜαρ (FHM), καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι δεξαμενές ανύψωσης που θα δημιουργηθούν ανάμεσα στους νέους υδατοφράκτες έχουν εξαιρετικά μικρές διαστάσεις για την ασφαλή λειτουργία και διέλευση μεγάλων πλοίων, εδικά όταν και οι δύο πύλες- υδατοφράκτες είναι κλειστές. Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι δεν υπάρχουν ασφαλή καταφύγια για ρυμουλκά στο εσωτερικό των νέων καναλιών, αλλά και η οποιαδήποτε εσφαλμένη προσπάθεια ελιγμών του σκάφους στις δεξαμενές θα θέσει το ίδιο το σκάφος σε κίνδυνο ακόμα και με τις συνήθεις περιβαλλοντικές συνθήκες στον Παναμά. Μόνο σε εξαιρετικά ήπιες καιρικές συνθήκες, οι δοκιμαστικές ασκήσεις ολοκληρώθηκαν με ασφάλεια, σύμφωνα με την έκθεση της ITF.
Η ITF ανακοίνωσε ότι είχε αναθέσει τη μελέτη λόγω της «άρνησης της κυβέρνησης και των αρχών του Παναμά να συμμετάσχει σε διάλογο για θέματα όπως η εκπαίδευση, καθώς και για ζητήματα που αφορούσαν τις τεχνικές και κατασκευαστικές ανατροπές που οδήγησαν σε καθυστερήσεις στη λειτουργία της νέας Διώρυγας”. Ο γγ της ITF Steve Cotton, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Μακάρι να μπορούσα να ανακοινώσω ότι η μελέτη δίνει το πράσινο φως για τη λειτουργία των νέων δεξαμενών ανύψωσης» και συμπλήρωσε ότι «όσοι εργάζονται στο κανάλι, καθώς και εκείνοι που διέρχονται από αυτό, είναι δυνατόν να εκτεθούν σε κίνδυνο».
Εντούτοις εκπρόσωπος της Αρχής του καναλιού του Παναμά αντέδρασε στην έκθεση της ITF αμφισβητώντας τη μεθοδολογία της έρευνας και επισημαίνοντας ότι οι μελετητές της εστιάστηκαν με μυωπική διάθεση σε ένα πλοίο Panamax χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους βασικές παραμέτρους, ως όφειλαν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ