
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Η βελγική εταιρεία δεξαμενοπλοίων ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσης για το πρώτο τρίμηνο του 2016. Η εταιρεία με στόλο 51 πλοίων VLCC και Suezmax σημείωσε έσοδα από ναυλώσεις 214,8 εκ $ αυξημένα κατά 10 εκ $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 113,5 εκ $ για το πρώτο τρίμηνο αυξημένα κατά 33 εκ $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Πιστή στην μερισματική της πολιτική, η εταιρεία δεσμεύτηκε να καταβάλλει μέρισμα 0,82 $ ανά κοινή μετοχή το οποίο αναμένεται να εγκριθεί στις 12 Μαΐου στο ετήσιο συμβούλιο των μετόχων της εταιρείας.
Ο Paddy Rodgers, CEO της Euronav, ανέφερε πως το τρίμηνο που πέρασε είναι το ισχυρότερο για την εταιρεία εδώ και οκτώ χρόνια και παρέχει στην Euronav γερά θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη.
Η αυξανόμενη ζήτηση εξαιτίας της χαμηλής τιμής του πετρελαίου, σε συνδυασμό με την σχεδόν ανύπαρκτη ναυπήγηση νέων πλοίων (ενδεικτικά το πρώτο τρίμηνο δόθηκαν μόλις τρεις παραγγελίες δεξαμενοπλοίων), προσδίδουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στις εταιρείες δεξαμενοπλοίων.
Τα μέσα ημερήσια έσοδα για τα VLCC για το πρώτο τρίμηνο ήταν 60.638$/ημέρα (spot rate) και 40.847$/ημέρα (charter rate). Αντίστοιχα για τον στόλο των Suezmax η εταιρεία είχε μέσα ημερήσια έσοδα 38.386 $ (spot rate) και 32.251 $ (charter rate)
Η αγορά των δεξαμενοπλοίων φαίνεται να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα με προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι από την αρχή του 2016 η τιμή του αργού πετρελαίου έχει υποχωρήσει κατά 21% σε σχέση με το κλείσιμο του 2015 ( πηγή:Bloomberg). Με ένα σχετικά χαμηλό orderbook η εταιρεία δηλώνει, πως δεν είναι στα άμεσα σχέδιά της η ναυπήγηση νέων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ