
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Η βελγική εταιρεία δεξαμενοπλοίων ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσης για το πρώτο τρίμηνο του 2016. Η εταιρεία με στόλο 51 πλοίων VLCC και Suezmax σημείωσε έσοδα από ναυλώσεις 214,8 εκ $ αυξημένα κατά 10 εκ $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 113,5 εκ $ για το πρώτο τρίμηνο αυξημένα κατά 33 εκ $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Πιστή στην μερισματική της πολιτική, η εταιρεία δεσμεύτηκε να καταβάλλει μέρισμα 0,82 $ ανά κοινή μετοχή το οποίο αναμένεται να εγκριθεί στις 12 Μαΐου στο ετήσιο συμβούλιο των μετόχων της εταιρείας.
Ο Paddy Rodgers, CEO της Euronav, ανέφερε πως το τρίμηνο που πέρασε είναι το ισχυρότερο για την εταιρεία εδώ και οκτώ χρόνια και παρέχει στην Euronav γερά θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη.
Η αυξανόμενη ζήτηση εξαιτίας της χαμηλής τιμής του πετρελαίου, σε συνδυασμό με την σχεδόν ανύπαρκτη ναυπήγηση νέων πλοίων (ενδεικτικά το πρώτο τρίμηνο δόθηκαν μόλις τρεις παραγγελίες δεξαμενοπλοίων), προσδίδουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στις εταιρείες δεξαμενοπλοίων.
Τα μέσα ημερήσια έσοδα για τα VLCC για το πρώτο τρίμηνο ήταν 60.638$/ημέρα (spot rate) και 40.847$/ημέρα (charter rate). Αντίστοιχα για τον στόλο των Suezmax η εταιρεία είχε μέσα ημερήσια έσοδα 38.386 $ (spot rate) και 32.251 $ (charter rate)
Η αγορά των δεξαμενοπλοίων φαίνεται να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα με προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι από την αρχή του 2016 η τιμή του αργού πετρελαίου έχει υποχωρήσει κατά 21% σε σχέση με το κλείσιμο του 2015 ( πηγή:Bloomberg). Με ένα σχετικά χαμηλό orderbook η εταιρεία δηλώνει, πως δεν είναι στα άμεσα σχέδιά της η ναυπήγηση νέων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ