
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Τα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου ανακοίνωσε η Costamare τα οποία ξεπερνούν για άλλη μια φορά τις αρχικές προσδοκίες της Wall Street. Η εταιρεία σημείωσε προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα 34,3 εκ. $ η 0,45 $ /μετοχή αυξημένο κατά 5,7 εκ. $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Τα έσοδα από ναυλώσεις ανήλθαν σε 120,2 εκ $ με την εταιρεία να κατορθώνει σε μια αδύναμη αγορά να ναυλώσει συνολικά εννέα πλοία κατά το πρώτο τρίμηνο.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ναύλωσε το Itea (1998, 3.842 TEUs ) στην γερμανική Hapag-Lloyd με μέσο ημερήσιο ναύλο τα 6.250$. Η εταιρεία υπέγραψε επίσης συμφωνία με την Evergreen για το Areopolis (2000, 2.474 TEUs ) για μια περίοδο ναύλωσης τουλάχιστον τριών και έως οχτώ μηνών με ημερήσιο ναύλο 5.950 $. Επιπλέον παρατάθηκαν οι ναυλώσεις για τα χωρητικότητας 2.000 TEUs MSC Reunion, MSC Namimbia ΙΙ και MSC Sierra, με ημερήσιο ναύλο 6.800 $.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η εταιρεία μείωσε τα χρηματοοικονομικά της κόστη και τα κόστη τόκων κατά 32% η 9 εκ. $ σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2015. Η μείωση οφείλεται εν μέρει στα μειωμένα έξοδα από τόκους δανείων
(συμπεριλαμβανομένων τόκων που χρεώνονται σε σχέση με τις συμφωνίες ανταλλαγής επιτοκίων της εταιρείας).
Ο Γρηγόριος Ζήκος, CFO της εταιρείας, ανέφερε χαρακτηριστικά πως το υπάρχον περιβάλλον προσφέρει ελκυστικές ευκαιρίες και δυνατότητες για να αυξήσει η Costamare τα έσοδα των μετόχων της.
Η εταιρεία πιστή στις δεσμεύσεις της θα καταβάλει μέρισμα πρώτου τριμήνου 0,29 $ για κάθε κοινή μετοχή πληρωτέο την 4η Μαΐου 2016. Η εταιρεία καταβάλει μέρισμα για εικοστή δεύτερη συνεχόμενη φορά από την στιγμή που εισήχθη στις οργανωμένες αγορές. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας (NYSE: CMRE) διαπραγματεύεται στα 9.96 $ καταγράφοντας άνοδο από την αρχή του έτους με την ένδειξη ‘’strong buy’’ από κύριους αναλυτές.
Η Costamare διαθέτει ένα στόλο 72 πλοίων συμπεριλαμβανομένων 12 πλοίων υπό κατασκευή. Η θετική πορεία της εταιρείας ξεχωρίζει σε μια αγορά που μαστίζεται από οικονομικές δυσκολίες, με τους πλοιοκτήτες να αντιμετωπίζουν ένα δυσοίωνο μέλλον σε μια σκακιέρα για δυνατούς παίκτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ