
Την Τρίτη 19 Απριλίου 2016, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ο δοκιμαστικός πλους της τριήρους ‘ΟΛΥΜΠΙΑΣ’, η οποία ελλιμενίζεται η οποία ελλιμενίζεται στο Άλσος Ελληνικής Ναυτικής Παράδοσης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησής της, που έλαβαν χώρα στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος. Της τριήρους επέβησαν εκατόν εβδομήντα (170) Ναυτικοί Δόκιμοι και Δόκιμοι Υπαξιωματικοί, οι οποίοι απετέλεσαν το πλήρωμά της.
Η έναρξη των εργασιών ναυπήγησης της τριήρους “ΟΛΥΜΠΙΑΣ” πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 1985. Οι εν λόγω εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 1987, διαρκώντας συνολικά είκοσι έξι μήνες. Έχει μήκος 36,90 μέτρα, πλάτος 5,50 μέτρα, βύθισμα 1,25 μέτρα και εκτόπισμα 35 τόνους.
Τα πρώτα έτη η τριήρης χρησιμοποιήθηκε για πλόες στο πλαίσιο πειραματικής αρχαιολογίας, στοχεύοντας στον καθορισμό των χαρακτηριστικών στοιχείων της πλεύσης της, της αντοχής της, των συνθηκών διαβίωσης των κωπηλατών της, καθώς επίσης και της πληρέστερης κατανόησης της τακτική που χρησιμοποιείτο κατά τις ναυμαχίες.
Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία της τριήρους “ΟΛΥΜΠΙΑΣ” αποτέλεσαν η συμμετοχή της στις εορταστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Λονδίνο τον Ιούνιο του 1993, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 2.500 χρόνια από τη γέννηση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, καθώς και η μεταφορά της Ολυμπιακής Φλόγας το βράδυ της 11ης Αυγούστου 2004.
Το Πολεμικό Ναυτικό, στοχεύοντας στη διατήρηση της ναυτικής μας παράδοσης, με δεδομένους τους ισχυρούς δεσμούς του Έλληνα με το υγρό στοιχείο και στο πλαίσιο άσκησης εξωστρεφούς πολιτικής, προσβλέπει στη μελλοντική οργάνωση πλόων με πληρώματα Ελλήνων πολιτών, που θα ανταποκριθούν στο κάλεσμά μας προκειμένου να έρθουν σε επαφή με αυτό το ζωντανό κομμάτι της ιστορίας μας.



ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ