
Την Τρίτη 19 Απριλίου 2016, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ο δοκιμαστικός πλους της τριήρους ‘ΟΛΥΜΠΙΑΣ’, η οποία ελλιμενίζεται η οποία ελλιμενίζεται στο Άλσος Ελληνικής Ναυτικής Παράδοσης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησής της, που έλαβαν χώρα στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος. Της τριήρους επέβησαν εκατόν εβδομήντα (170) Ναυτικοί Δόκιμοι και Δόκιμοι Υπαξιωματικοί, οι οποίοι απετέλεσαν το πλήρωμά της.
Η έναρξη των εργασιών ναυπήγησης της τριήρους “ΟΛΥΜΠΙΑΣ” πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 1985. Οι εν λόγω εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 1987, διαρκώντας συνολικά είκοσι έξι μήνες. Έχει μήκος 36,90 μέτρα, πλάτος 5,50 μέτρα, βύθισμα 1,25 μέτρα και εκτόπισμα 35 τόνους.
Τα πρώτα έτη η τριήρης χρησιμοποιήθηκε για πλόες στο πλαίσιο πειραματικής αρχαιολογίας, στοχεύοντας στον καθορισμό των χαρακτηριστικών στοιχείων της πλεύσης της, της αντοχής της, των συνθηκών διαβίωσης των κωπηλατών της, καθώς επίσης και της πληρέστερης κατανόησης της τακτική που χρησιμοποιείτο κατά τις ναυμαχίες.
Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία της τριήρους “ΟΛΥΜΠΙΑΣ” αποτέλεσαν η συμμετοχή της στις εορταστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Λονδίνο τον Ιούνιο του 1993, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 2.500 χρόνια από τη γέννηση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, καθώς και η μεταφορά της Ολυμπιακής Φλόγας το βράδυ της 11ης Αυγούστου 2004.
Το Πολεμικό Ναυτικό, στοχεύοντας στη διατήρηση της ναυτικής μας παράδοσης, με δεδομένους τους ισχυρούς δεσμούς του Έλληνα με το υγρό στοιχείο και στο πλαίσιο άσκησης εξωστρεφούς πολιτικής, προσβλέπει στη μελλοντική οργάνωση πλόων με πληρώματα Ελλήνων πολιτών, που θα ανταποκριθούν στο κάλεσμά μας προκειμένου να έρθουν σε επαφή με αυτό το ζωντανό κομμάτι της ιστορίας μας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ