
Η αλλαγή στο χάρτη των μεταφορών της Αμερικής αλλά και του εμπορίου μεταξύ Άπω Ανατολής και Βορείου Αμερικής αποτελούν πλέον μια νέα πραγματικότητα μετά την επέκταση της διώρυγας του Παναμά σε λίγους μήνες. Οι εξαγωγείς φορτωτές και ναυλωτές της Αμερικής θα έχουν πλέον από τον Ιούνιο πιο πολλές και πιο ‘αποδοτικές’ επιλογές για τις δια θαλάσσης μεταφορές των προϊόντων και αγαθών τους. Η νέα τάξη πραγμάτων αφορά κυρίως ορισμένες κεντροδυτικές και νότιες πολιτείες των ΗΠΑ σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας FLEXPORT, ενώ τα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή και στις Ακτές του Κόλπου του Μεξικού θα αποκτήσουν μεγαλύτερη κίνηση φορτίων σε βάρος των λιμένων της Δυτικής Ακτής. Μια έκθεση από τη Boston Consulting Group εκτιμά μάλιστα ότι περίπου το 10% του συνόλου του φορτίου εμπορευματοκιβωτίων θα μετατοπιστεί από τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής σε άλλα παράκτια λιμάνια των ΗΠΑ.
Οι λιμένες ωστόσο στην Ανατολική Ακτή, σχεδόν το σύνολο των οποίων είναι μικρότερα από τα κομβικά λιμάνια της Δυτικής Ακτής πιθανώς να αντιμετωπίσουν προβλήματα συμφόρησης ενώ τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής, θα αντιμετωπίσουν όχι μόνο μικρή μείωση σε όγκο εμπορευματοκιβωτίων αλλά και βραδύτερη πλέον εμπορική ανάπτυξη. Ειδικά οι λιμένες στη Φιλαδέλφεια, στη Νέα Υόρκη, και στο Norfolk θα αντιμετωπίσουν σημαντική αύξηση ως προς την κίνηση φορτίων σε όλες τις κατηγορίες και ειδικότερα στα containers.
Επίσης, αναλυτές εκτιμούν ότι θα επηρεαστούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές. Των ΗΠΑ η σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων από τα λιμάνια στη Δυτική Ακτή προς τα κεντρικά τμήματα της χώρας θα μειωθεί, ενώ πολλά τακτικά δρομολόγια τρένων ίσως και καταργηθούν. Η Maersk και η MSC έχουν ήδη αρχίσει να προσφέρουν άμεση και γρηγορότερη πρόσβαση των φορτίων τους στο Χιούστον, έτσι ώστε οι αποστολές να παρακάμπτουν το Λος Άντζελες. Ωστόσο υπάρχουν επιπλέον παράγοντες που θα καθορίσουν το ρυθμό και το εύρος των εξελίξεων: Ένας παράγοντας είναι οι υπάρχουσες λιμενικές υποδομές στην Ανατολική Ακτή αφού ορισμένοι λιμένες αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης. Είναι επίσης σαφές ότι το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, ειδικά στην κεντρική και ανατολική περιφέρεια της χώρας, δεν μπορεί να καλύψει τις νέες απαιτήσεις. Επιπρόσθετα οι αναλυτές εστιάζονται και στη ‘συμπεριφορά’ των ναυτεργατικών και λιμενεργατικών συνδικάτων που ενδεχομένως να αντιδράσουν στις συθέμελες αλλαγές που θα καταγραφούν στο εμπόριο των Ανατολικών Ακτών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ